Avatar billede Mikkelrg Praktikant
25. juli 2017 - 08:08 Der er 2 kommentarer

Powerline anbefalinger

Hej

Jeg skal flytte i hus og mit kontor kommer til at ligge laaangt fra den nærmeste internet port. Jeg har behov for et stabilt og hurtigt internet, men jeg vil enormt gerne slippe for at skulle trække et kabel og har derfor haft kig på powerline!

Mit spørgsmål er om det er noget det virker ordentligt, eller om det er en "halv" løsning og i så fald hvad skal man købe hvis man skal have noget der virker.

Mvh

Mikkel
Avatar billede cht22 Professor
25. juli 2017 - 09:46 #1
Min erfaring med TP-link AV500 er at de fungerer fint med hensyn til hastighed og stabilitet. Der kan dog godt gå 5 minutter fra man sætter dem til før netværket er oppe at køre. Det er dog kun 100 MBit netværksstik der sidder på dem. Så det er muligt at købe Gigabit der er hurtigere end disse.
Avatar billede Mikael Ekspert
25. juli 2017 - 10:38 #2
De findes i flere udgaver..

De nyeste ( sikkert også de dyreste ) kræver ikke at begge ender er på samme face i huset.

Og nogen overføre signalet på alle 3 ledninger ( face, nul og jord )

Så læs det med småt, inden du køber ;)