Avatar billede Jolles Professor
26. juli 2017 - 22:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

asus ux32L, win10, lys blev svagt

Pludelig "sank" lyset på skærmen til måske 60-70%. Det samme skete efter forrige store windows-opdatering, men kom dog igen (hvis det overhovedet handler om opdatering, og ikke er noget mekanisk) Jeg må have den på strøm for ikke at blive for træt i øjnene, lyset er endnu lavere når jeg er på batteriet..
Hvad jeg har gjort: Kigget på alle strømstyringsmuligheder. Googlet og fundet flere meget gamle forslag - formentlig forældede.
Kender du problemet? Er det noget bios, jeg ikke ved, hvordan jeg arbejder med? Asus'en er kun 2½ år gammel.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 22:50 #1
for lidt strøm til skærm, defekte kondensatorer ved strømforsyning, meget typisk.
måske for meget varme.

prøv at tage batteriet af, og kør på ledning, hvad så ? bedre=defekt batteri
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2017 - 22:52 #2
opdateret grafikkort driver har sat "gamma correction" til 50% i - (mørk) ???
gamma correction er at skrue op /ned for lysstyrken på hele billedet.

check indstillinger i graffikkort app
Avatar billede Jolles Professor
26. juli 2017 - 23:00 #3
Hvor finder jeg grafikkortet? Kan ikke se noget under enhedshåndtering.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2017 - 23:07 #4
Prøv at gå i Indstillinger System skærm
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2017 - 23:09 #5
Prøv at gå i Indstillinger System skærm meddelelser Strøm kig under lysstyrke og natlys
Avatar billede Jolles Professor
26. juli 2017 - 23:28 #6
Tak kære poko1, Det var præcis, hvad der skulle til. Nu er jeg flying igen.