Avatar billede Klauss Praktikant
29. juli 2017 - 22:03 Der er 2 kommentarer

PC siger der ikke er plads på min nas hdd

Hej,

Vil prøve at beskrive mit problem så godt som muligt.

Jeg har netop sat en ny hdd i min nas server. Alt virker som det skal. Har ikke valgt nogen former for raid blot enkelt, så jeg kan bruge den fulde plads.

På min nas siger den alt er ok og der er 7.08 TB ledig plads og 0% brugt.

På min pc har jeg klikket på tilknyt netværksdrev som jeg har gjort før når jeg har sat en ny hdd i min nas.
Alt er virker fint og som det skal. Kan tilgå drevet uden problemer. Men så kommer problemet.
Den siger der kun er 259 GB ledig plads ud af de 7.08 TB der skulle være. Dette giver jo ingen mening eftersom HDD er helt ny og nas siger at der er 7.08 TB ledig.

Håber en af jer herinde kan hjælpe mig på rette vej her?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2017 - 01:26 #1
prøv og del den på ny
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2017 - 09:04 #2
Bare så vi lige forstår dit setup:
Du har et NAS med min. 2 slots og en enkelt HDD på 8TB.

Du har monteret disken, sat NAS'et igang med at formattere den og delt pladsen ud via interfacet på NAS'et.

Hvilket NAS og hvilke(n) disk(e) handler det om?
Forvent at formattering af 8TB vil tage en rum tid!