Avatar billede Z.a.1997 Novice
30. juli 2017 - 19:53 Der er 4 kommentarer

Kan ikke overføre billeder til ekster harddisk! Hvad gør jeg?

Som overskriften siger, kan jeg ikke overføre billeder fra min macbook til en ekstern harddisk. Dette har kunne ladet sig gøre før, men nu kan jeg ikke længere. Der er ingen problemer, når jeg prøver med en windows computer.
Den siger at enheden er skrivebeskyttet.
Jeg har ikke særlig meget styr på computere osv, men ville blive ekstremt glad, hvis nogen kunne give mig en meget nem og pædagogisk gennemgang af hvad jeg kan gøre, med en overfyldt computer, som har brug for at blive tømt, men ikke kalde sige sig gøre, når intet vil overføres til en harddisk. Hvad gør jeg?
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juli 2017 - 20:04 #1
Den er nok bare formateret som NTFS. Det kan dette program hjælpe med:

http://macntfs.com
Avatar billede Z.a.1997 Novice
30. juli 2017 - 20:17 #2
Jeg er allerede stået af ved punkt 2. Er det evt noget du kan hjælpe med?
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2017 - 20:27 #3
Hvis du skal bruge den eksterne harddisk til både en PC (Windows) og en Mac, så kræver det et særligt program, som egonspock nævner i #1

Hvis du derimod kun skal anvende den eksterne for din Mac, kan du nøjes med at formattere den til et Mac filsystem. Dette gøres med diskværktøj, som du finder under hjælpeprogrammer.
BEMÆRK: VED FORMATTERING MISTER DU ALT PÅ DISKEN!

Meld lige tilbage, så kan jeg vejlede mere.
Avatar billede martens Guru
31. juli 2017 - 00:30 #4
MAC OS kan sagtens læse/skrive på en FAT32 formateret disk og der har Windows heller ikke problemer ;o) ( eneste minus er AMX filstørrelse og partitionsstørrelse.