Avatar billede olai Juniormester
31. juli 2017 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Planlægingsprogram til firmaet

Hej Eksperter

Jeg mangler et program til at planlægge aktiviterne i min
enmandsvirksomhed.

Jeg har en række faste opgaver, på faste adresser, hver uge, andre hver 14. dag, og enkelte en gang om måneden.

Hver fredag sætter jeg mig med mit Excel ark, og noterer datoer, for at
se hvilke steder der skal besøges ugen efter....

Meeeeen, er sikker på der er en nemmere måde at gøre det på...

Gerne et gratis program, men et program der kan fortælle hvad jeg
skal nå i næste uge, måske endda sætte stederne på en rute (den korteste rute), og derefter udprinte en færdig ugeseddel, kunne da være genialt... og er det genialt kan det også godt koste lidt.

Hvad foreslår I ??

/Olai
Avatar billede lts81 Novice
31. juli 2017 - 10:39 #1
Det med "den korteste rute" bliver tricky! Se artikler om "traveling salesman problem"

Kan Outlook ikke gøre det meste af det du efterspørger?
Avatar billede olai Juniormester
31. juli 2017 - 10:43 #2
lts81, Jeg sad faktisk og rodede med Outlook, da jeg tænkte, at der
kunne være et program der kunne det hele... Og ja jeg var godt klar over
at det kunne blive tricky hvis den skulle fortælle den korteste rute også... :-)
31. juli 2017 - 13:21 #3
Hej,

Bare et forslag (jeg er ikke ekspert på det med korteste rute):

Prøv at se lidt på postnumre // adresser // gadenumre.

(hvis du skal til 2100 (østerbro) vil det være smart at lægge 2200 (hellerup) til samme rute.

Men, som skrevet, bare et forslag ...

KRistian
Avatar billede olai Juniormester
07. oktober 2022 - 19:14 #4
Jeg droppede at gøre det automatisk. Sidder stadig med Excel og planlægger manuelt.