Avatar billede kiki Juniormester
08. august 2017 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undgå at harddisk stopper med at roter (slukker)

Jeg har en stationær computer med 3 harddisk. 1 SSD og 2 (gammel dags) mekaniske som rotere.
Når de mekaniske harddisk ikke har været brugt i et lille stykke tid, så stopper de med at roter. Det synes jeg er meget irriterende. Hvordan får jeg dem til at blive ved med at køre / roter helle tiden?

Jeg har været inde i strømstyring og valgt at harddisk aldrig skal slukke. Men jeg tror kun det gælder for den harddisk som Windows liger på? Det har i hvert fald ikke nogle effekt på de mekaniske harddisk?
Jeg bruger Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2017 - 21:01 #1
Er ikke klar over om dette hjælper,men du kunne prøve at se i enhedshåndteringen under dine diske om der der står noget om strømstyring på disse diske under egenskaber for diskene. Windows har tilbøjlighed til at slukke for strømmen for at spare på den. Måske det kan deaktiveres der.
Avatar billede kiki Juniormester
14. august 2017 - 14:51 #2
Nu har jeg prøvet at se i enhedshåndteringen under diske. Jeg kan desværre ikke se at der står noget om strømstyring nogle steder :(
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2017 - 20:49 #3
Nej du har ret. Kan se nu når jeg er kommet hjem der ikke er noget med strømstyring der desværre
Avatar billede Mette1969 Novice
23. august 2017 - 21:58 #4
Under strømstyringsplan skal den stå på høj ydeevne. Så tror jeg ikke Windows slukker for strømmen til HD.
Det gør Windows hvis den står på Balanceret (anbefales).
Prøv og se om det ikke løser dit problem :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2017 - 20:37 #5
#4 Ja det er et forsøg. Ikke sikkert plan for høj ydelse er oprettet, men det kan man gøre ved at tilføje en plan derinde.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 23:06 #6
fjern strømstyring i BIOS!
Avatar billede kiki Juniormester
25. august 2017 - 14:54 #7
Tak for de forskellige forslag.
#4 Nu har jeg prøvede at vælge høj ydeevne. Det virker😊 Tak for hjælpen.
Hvorfor har jeg ikke tænkt på at prøve det? Men så er det godt andre har😊
#6 Jeg har ikke prøvet at fjerne strømstyring i BIOS. (Ved ikke hvordan man gør). Men nå det virker at vælge høj ydeevne, så er det jo det nemmeste.