Avatar billede muldgaard Juniormester
11. august 2017 - 14:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fletning af Excel data i Word

Hej.
Jeg arbejder med Office 2010 og har en Excel liste med disse kolonner:

Navn, Artikel, e-mail adresse

Jeg personer der optræder med flere linjer, én linje for hver artikel de er opført med.

Jeg vil gerne lave en mail fletning i word med noget generisk tekst, men ønsker kun at sende én mail pr. person, men med en linje for hver artikel de har.

Er der nogen der har et løsningsforslag til dette?

God weekend
Henrik
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. august 2017 - 16:32 #1
Det kan lade sig gøre, men ikke uden programmering.

Du kan hente Doug Robbin’s MERGE TOOLS ADD-IN gratis her:
https://onedrive.live.com/?id=5AEDCB43615E886B!566&cid=5AEDCB43615E886B

Deri findes en ”Many to one” funktion, som du kan bruge.
Avatar billede muldgaard Juniormester
13. august 2017 - 18:52 #2
Hej Lene,

Tak for svaret. Mit problem er blot at jeg ikke har rettigheder til at installere den add-in på min arbejds pc hvor jeg har Office pakken på. Jeg ville dog godt kunne indtaste koden, hvis blot jeg havde den. Kan du hjælpe med det? :-)

Mvh
Henrik
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. august 2017 - 19:34 #3
Nej, det kan jeg ikke. Jeg er i stand til at lave kode, som kan løse opgaven, men det kræver langt mere kode end jeg kan tilbyde her, og det ville jo i øvrigt være ret upraktisk, når en (pålidelig) person gratis har stillet kode til rådighed via en add-in. Måske du kan overbevise din arbejdsgiver om det fornuftige i at få lov til at installere den pågældende add-in.