Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. august 2017 - 14:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gradient baggrund 100% i højde

Hej jeg har følgende i min css fil
html {
    height: 100%;
}
body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    background-repeat: no-repeat;
    background-attachment: fixed;
    background: linear-gradient(to bottom,#5f4d93 15%,#e37682 85%)
}
men som i kan se på
http://paradise.magiske-michael.dk/
er der en lille bred lilla kant i bunden af siden, hvordan får jeg den væk, så det er gradient 100% i højden?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. august 2017 - 15:47 #1
Jeg testede lige din kode her: https://jsfiddle.net/cext171y/
Det virker til den laver en repeat på "gradient" tingen...
Avatar billede Slater Ekspert
11. august 2017 - 15:49 #2
Det sker fordi din h1 header har en margin, hvilket skubber body'en ned. Det er en underlig opførsel af CSS, som jeg ikke helt forstår formålet af, men du kan rette det ved at give din h1 display: inline-block.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. august 2017 - 17:07 #3
Tak for det Slater - det virkede