Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2017 - 14:11 Der er 23 kommentarer

Kan ikke afspille videoer fra Ekstra Bladet

Jeg har et irriterende problem. Når jeg kikker på forskellige nyhedsartikler på EB, er der bare en lysegrå skærm. I nederste venstre hjørne er der en lille rundt felt (play knap) med en pil i. Ved at klikke der skulle der gerne vises en lille kort video omhandlende artiklens indhold, men intet sker. Ikke engang ændrer markøren sig fra en pil til den lille hånd der angiver at man kan klikke på knappen. Er der nogen der kan hjælpe med dette vil det glæde mig meget.
Jeg har kontaktet EB, men svaret jeg fik, blev jeg ikke meget klogere af.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. august 2017 - 14:24 #1
Jeg har også problemet, når jeg bruger Google Chrome, men jeg har ikke gidet undersøge nærmere (det er de færreste videoer der er spændende nok til at jeg gider bruge tiden).

Det har givetvis noget med FlashPlayer at gøre, men da det virker, når jeg sætter linket over i Internet Explorer, har jeg ikke gidet at fejlsøge... - så mest et tip til at prøve en anden browser, for at se om det gør en forskel.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. august 2017 - 14:35 #2
Okay, så virker det hos mig :-) - jeg skulle da lige se om det var dét, der var problemet.

Jeg brugte side https://support.google.com/chrome/answer/6258784?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da som fejlsøgning.

Så hvis du bruger Chrome, så gå i indstillinger, avancerede indstillinger, indstillinger for indhold, Flash, og slå Flash til, sæt til "spørg først", og sæt [*.]eb.dk og [*.]ekstrabladet.dk ind under "tillad" siderne.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2017 - 15:04 #3
mange steder har eb indlagt 30 sekunders reklame før et videoklip på 10 sekunder - spild af klik at ville bruge tid på det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2017 - 15:13 #4
#2
Hej jeg bruger IE 11, og mit OS er Windows 7 Ultimate. Det mærkelige er at til tidligere har virket :-O

Jeg har også prøvet på min bærbare, også med Windows 7, men der står noget med af det ikke understøtter min browser (IE11) og at man skal downloade Google Chrome. Men jeg ønsker ikke at installere denne browser, og EB skal i hvert fald ikke bestemme hvilken browser jeg skal bruge. Yderligere irriterer det mig som bare Fa**** at man skal finde sig i de forbandede reklamer, i det man for at kunne komme ind på siden nogen gange er nødt til at deaktivere AdBlockPlus.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. august 2017 - 15:41 #5
Så prøv at opdatere flashplayer installationen - man holder op med at understøtte de ældre versioner løbende, så det kan sagtens være det der er sket: https://get.adobe.com/flashplayer/
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2017 - 16:46 #6
Jeg har lige prøvet at opdatere installationen - desværre uden positivt resultat.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2017 - 19:37 #7
Som en prøve har jeg installeret Google Chrome, men med samme nedslående resultat :-(
Det er møgirriterende at man ikke kan få skidtet til at fungere.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2017 - 20:05 #8
Efter Chrome, så skal du i den følge #2 andet afsnit for at åbne for flash til EB.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2017 - 20:44 #9
Nu har jeg gjort som der blev anbefalet i #2. Dette virker også fint, så jeg takker :-)
Men er der ikke en måde så man også kan se disse videoer med IE 11 som browser?
Det smager sgu da lidt af fup fra EB´s side, at man absolut skal anvende Google Chrome.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. august 2017 - 20:59 #10
Du kan prøve at følge denne guide for Internet Explorer: https://helpx.adobe.com/dk/flash-player/kb/install-flash-player-windows.html
Avatar billede Jhja Seniormester
15. august 2017 - 21:58 #11
Jeg kan gå ind på EB uden reklamer og se deres video uden reklamer.

Jeg har Firefox og uBlock Origin, Greasemonkey med script fra Anti-Adblock Killer | Reek. Det virker på EB, men ikke alle sites.

Ved ikke om det fungere på andre browser.
Avatar billede Don Ald Praktikant
15. oktober 2017 - 14:54 #12
har samme problem, og har fulgt rådet om at indsætte eb osv..
Har også prøvet at "go back to default" i Chrome, og dermed slettet alle tilføjelser.
men lige meget hjælper det.
Har kun problemet på eb!!
Avatar billede Don Ald Praktikant
15. oktober 2017 - 15:01 #13
Har også prøvet det her: ( From Chrome help)
Make sure that you only install Flash from Adobe's website.
On your computer, open Chrome.
Go to adobe.com/go/chrome.
Under "Step 1," select your computer's operating system.
Under "Step 2," choose the option that lists "PPAPI."
Click Download now, and follow the steps to install Flash.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2017 - 15:53 #14
#12
Jeg har også problemer med at se videoer på EB. Der kommer nederst i venstre hjørne et lille cirkelrundt felt med en hvid pil (play-knap) med når jeg fører markøren henover for at starte sker der bare intet. Jeg har flere gang kontaktet webmaster på EB, men får bare en sludder for en sladder om jeg skal bruge Google Chrome som browser. Gu´ vil jeg da ej, bruge denne browser, da jeg er godt tilfreds med IE 11 (kører Windows 7). Det virker nærmest brugerfjendsk at der er alt det bøvl..
Avatar billede Don Ald Praktikant
15. oktober 2017 - 20:04 #15
Det virker heller ikke i Chrome, kan du så fortælle dem...
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2017 - 20:42 #16
Det er som om de bare er pi**e ligeglade hos EB. Jeg kan altså bare ikke forstå de ikke får ordnet det én gang for alle.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2017 - 20:51 #17
Jeg har lige skrevet til EB igen igen.
Jeg har indsat et link til denne side, så de kan se med egne øjne, at det ikke bare er mig det har problemer. Håber på et svar..... og denne gang ikke bare en gang tomgangssnak fra deres side.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. oktober 2017 - 21:16 #18
Har INTET hørt fra EB. De er åbenbart fuldstændig kolde et vist sted.....!
Men jeg giver ikke op så let, så de får en mail igen og igen.
Jeg kan kun opfordre andre her op eksperten til også at sende webmaster hos EB en mail, for så er der mere vægt bag, end når det bare er en enkelt "kværulant", der skriver.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2017 - 22:22 #19
Jeg tror såmænd du kan få 10000 mennesker til at skrive til EB, uden at de "gør noget ved det"... - hvorfor skulle de det?

95% af deres besøgende gør det uden problemer - de sidste få har problemer, fordi deres PC´ere har virus, er fejlkonfigurerede, kører med ad-blockere og hvad ved jeg... - jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være EB´s ansvar :-D

....Men det ville bestemt klæde dem at forsøge at hjælpe.

Helt generelt:

1. Tjek at du kører med nyeste udgave af Flash Player.
2. Tjek at der i "programmer og funktioner" ikke er flere gamle Flash Player installationer. Er du i tvivl, så afinstaller alt, og gå tilbage til 1.
3. CTRL+SHIFT+DEL - slet AL gammel browser data.
4. Tjek browser plugins (desværre forskelligt fra browser til browser), og sørg for at der kun er ét FlashPlayer plugin der er aktiv.
5. Virker det stadig ikke, så tjek, at du har slået en evt. Ad-Blocker fra.

Jeg kan ud fra egne erfaringer kun sige, at jeg oplever problemer fra tid til anden på de forskellige maskiner jeg benytter, men at jeg som regel får problemet afhjulpet med ovenstående "standardrutiner"...
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. oktober 2017 - 20:57 #20
Jeg har nu fået svar fra webmaster hos EB
Neden stående er indholdet i mailen har sendte mig.
__________________________________________________________________

Hej Erik
Har du mulighed for at sende nogle link til artikler med videoklip der ikke virker?
Ekstra Bladet understøtter såvidt muligt alle gængse browsere, men når vi viser TV3Sport klip vil man blive bedt om at installere Chrome.
Dette skyldes at TV3Sport selv hoster disse videoklip og har valgt denne løsning. Det kan vi ikke gøre så meget ved p.t.
Vh. Jes
Webmaster
__________________________________________________________________

Mit svar:

Hej Jes

Jeg vil se om jeg kan sende nogle links.
Mht. TV3 Sport er det ikke der, da jeg ikke interesserer mig for sport. Der er tale om ganske almindelige artikler. Er der derimod noget fra YouTube optræder problemet ikke.

http://ekstrabladet.dk/112/lovloese-diplomater-slipper-for-fartboeder-og-klip-i-kortet/5383465

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/wauw-dansk-topmodel-viser-droemmekroppen-frem/6871745

Jeg har fundet disse to artikler med videoklip. Når jeg fører markøren henover den lille røde knap med den hvide pil, så forsvinder markørikonet og i steder fremkommer ”I”et der vises i tekster når man skriver i bl.a. Word og i mails.

Jeg håber det kan være en ledetråd.

Mvh.
Erik
__________________________________________________________________

Jeg er spændt på at se udfaldet men mine forventninger er ikke de største.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. oktober 2017 - 11:28 #21
Så jeg fået svar fra EB´s webmaster:
__________________________________________________________________

Hej Erik

Tak for tilsendte links. Så vidt vi kan se er problemet at IE 11 ikke understøtter Flash. Og vi har stadig enkelte klip der benytter en Flash player.
De medsendte urler er begge Flash klip. Du kan se det ved at højreklikke på videoen – og står der ”About Adobe Flash Player” vil de nok ikke virke i IE11.
Den gode nyhed er at vi er i fuld gang med at udfase Flashplayeren og i løbet af et par uger, skulle den gerne være helt væk på alle nye videoklip. Og herefter burde alle klip køre, bortset fra TV3Sport, som tidligere nævnt.

Vh. Jes
__________________________________________________________________

Nu må tiden så vise om problemet vil blive løst.........
Avatar billede Jhja Seniormester
18. oktober 2017 - 17:47 #22
Jeg  bruger ikke IE11 men har den installeret. Prøvede lige at gå ind på eb.dk med IE11 uden tilføjelser og blev meget overrasket over hvor utroligt langsomt det gik at indlæse siden pga af alle reklamer.
Med opsættet som beskrevet i #11 går alt flydende uden at se reklamer.
Avatar billede Jhja Seniormester
18. oktober 2017 - 17:50 #23
Må lige tilføje at videoer på eb.dk afspilles uden problemer i IE11, dog med reklamer som jeg ungår med Firefox og nævnte addons.