Avatar billede Per Juniormester
15. august 2017 - 15:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sortere og indsæt data fra andet ark

Jeg har et ark med modtagne ordrer, hvor en af kolonnerne indeholder "By".
Der er mange byer på arket, og jeg ønsker, på et nyt ark, at trække alle ordrer over der er fra en given by.
Avanceret filter kan kun sortere i samme ark, og jeg kan ikke få et L-opslag til at virke (jeg kan kun få første linje fra mine data til at blive overført)

Håber at nogle kan hjælpe mig
På forhånd tak
Avatar billede acore Ekspert
15. august 2017 - 16:21 #1
Kan du ikke bruge en pivot-tabel med filter på By?
Avatar billede jens48 Ekspert
15. august 2017 - 20:16 #2
En makro i stil med denne vil kunne bruges. Skriv byen i A1. Hvis byen forekommer i kolonne A på Sheet1 vil hele linjen overføres til Sheet2. Du skal nok rette arknavnene og eventuelt også på kolonnen, der testes på.

Sub Flyt()
Dim LastRow, x, y As Integer
Range("A2:A1000").EntireRow.ClearContents
LastRow = Worksheets("Sheet1").Cells(100000, 3).End(xlUp).Row
y = 3
For x = 1 To LastRow
If Worksheets("Sheet1").Cells(x, 1) = Range("A1") Then
Worksheets("Sheet1").Cells(x, 1).EntireRow.Copy Destination:=Worksheets("Sheet2").Cells(y, 1)
y = y + 1
End If
Next
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. august 2017 - 21:19 #3
Hej Per

Jeg har lavet et forslag der måske er noget du kan bruge. men først en kommentar til at søge på bynavne.  Jeg vil foreslå at søge på postnumre i stedet for.
Begrundelse: Der er større mulighed for at taste en fejl i et bynavn end i et postnummer. I området for indtastning af postnumre kan du så lave en validering så du kun kan indtaste et 4-cifret tal.

Her er mit forslag

https://www.dropbox.com/s/b2udbotzt6x9f5f/sorter%20og%20indsaet%20data%20fra%20andet%20ark.xlsm?dl=0
Avatar billede Per Juniormester
16. august 2017 - 13:33 #4
Jeg er ny i dette forum, så jeg ved ikke hvordan jeg takker for de gode forslag.

Mads, dit forslag er netop det jeg skal bruge, men ud fra det du har sendt, kan jeg kun se det færdige resultat, og ikke hvordan du har lavet det. Jeg har dog i sinde fortsat at bruge bynavne i stedet for postnumre, til gængæld opretter jeg bynavnene som en dropdownliste. Hvordan får jeg fat i de koder du har lavet i dit forslag?
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. august 2017 - 17:14 #5
Hej Per

Jeg er glad for at du kunne bruge mit forslag.

God ide med dropdownliste på bynavne.

Jeg har lidt travlt, så jeg vender tilbage med forklaring på mine koder senere.
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. august 2017 - 21:48 #6
Hej Per

Jeg har lagt en kort beskrivelse som en besked til dig. Jeg synes ikke min besvarelse skulle optage plads her på siden