Avatar billede tmrldslnd Praktikant
21. august 2017 - 09:42 Der er 5 kommentarer

Fra Unoeuro til AWS

Hej Eksperter,

Når jeg udvikler projekter, har det altid været af mindre karakter, og har derfor altid brugt kommercielle udbydere, som Unoeuro og One.com.

Jeg ønsker dog nu, at have et mere professionelt setup og bruge AWS, som jeg har brugt nogle timer på at researche. Men som ikke-backender, synes jeg, at det er en jungle af forskellige ting at skulle forholde sig til, når man kan konfigurere sit server setup i én uendelighed.

Mit spørgsmål er i derfor så, om der er er nogen, som kan anbefale et setup (eller pege mig i retningen af et), som passer nogenlunde på, at skulle hoste forskellige mindre sites (typisk Wordpress)? Altså ikke noget, som er videre performance krævende.

Ved, at det er at åbne for pandoras æske og, at der er uanede muligheder og valg - men leder efter pointers til, hvordan jeg kommer bedst i gang, og vælger det rette setup.

På forhånd tak.

Dbh. Tommy
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. august 2017 - 14:57 #1
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede tmrldslnd Praktikant
21. august 2017 - 15:04 #2
Hej,

Mit problem - eller snarere ønske - er, at gå til et mere professionelt og skalérbart setup. Min plan er, at jeg kommer til at skulle hoste forskellige kundewebsites, som skal kunne udbygges både ift. selve løsningen, men også ift. sikkerhed og performance.

Jeg har også været tilfreds med Unoeuro hidtil, men det er nok mere en one-fits-all løsning, fremfor en fremtidssikret og seriøs løsning. Derudover, vil jeg gerne lære mere omkring backend, og på sigt om opsætning af backends til apps osv, så det er simpelthen for at tage næste step :-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. august 2017 - 15:23 #3
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede tmrldslnd Praktikant
22. august 2017 - 11:20 #4
Michael, hvis du ikke kan bidrage med viden/forslag omkring, hvordan jeg bedst kommer i gang med AWS, så lad være med at kommentere. Du bliver ved med, at advokere for Unoeuro og forsøger dig med affiliate links (tak admin for, at fjerne det), og bidrager ikke konstruktivt til det, jeg efterspørger.

Er der andre, som har forslag til et sådan setup med AWS og hosting af forskellige sites på samme server?

På forhånd tak.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. august 2017 - 13:10 #5
Skrev netop "Uanset hvilken hosting du har valgt til den enkelte løsning ..."
Ville du med Jetpack og wordpress.com have 1 kontrolpanel hvor du kunne overskue alle dine WP installationer, uanset, hvor de er hostet ...

Dine kunder vil have adgang til deres eget site, men ikke til dit "hoved panel"

For at sige det kort:
"Jeg er ansvarlig for det jeg siger - Ikke for, hvad du forstår"