Avatar billede ju-bi-j Juniormester
25. august 2017 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Glemt adgangskode til mail

Miin svigerfar har glemt sin adgangskode til sin live.dk mail og vi har prøvet at nulstille den via Microsofts hjemmeside, men hver gang får vi besked på at vi skal skrive hvem han sidst har fået mail fra og sendt til og det husker den gamle mand jo ikke.

Hvad kan vi gøre for at få en ny adgangskode, så han kan komme ind på sin mail igen??
Jeg er godt klar over at vi kan lave en ny mail til ham, men det hjælper jo ikke når han gerne vil se de gamle mails han har liggende.

PLEASE hjælp!
Tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2017 - 20:24 #1
Måske kan I kontakte jeres internetudbyder, og på den måde få løst problemet.
Avatar billede INK Ekspert
25. august 2017 - 20:49 #2
Har I angivet telefonnummer eller alternativ e-mail adresse ved oprettelse må det være muligt at nulstille password.
Ellers må I kontakte Microsoft og aftale hvordan i genåbner kontoen.

Se evt. denne side
https://support.microsoft.com/da-dk/help/17875
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
25. august 2017 - 20:57 #3
Det har vi prøvet. Virkede ikke.
Hvordan kontakter jeg Microsoft??
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2017 - 21:02 #4
Kontakt Microsoft Danmark på telefon 82 333 100
Avatar billede kurtba Ekspert
25. august 2017 - 23:15 #5
Hvordan læser han sin mail? Via Outlook, eller et andet mailprogram? Hvis han bruger et mailprogram, vil der under kontoindstillinger være en linie, hvor koden står med ******. Hvis det er tilfældet, kan kodeordet læses med et lille program.
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
28. august 2017 - 17:28 #6
Det løste sig selv, da Microsoft sendt en besked om at den spærrede tid nu var ophævet og nu kan han komme ind.
Tak for alle forslag.