Avatar billede Ahmad Novice
27. august 2017 - 21:15 Der er 3 kommentarer

Hej håber nogen kan hjælpe

Hej jeg har 2 computer og har en software med database i, og begge computer er delt på netværk , men jeg kan tænke mig bruge dette software samme tide på begge hvordan kan jeg gøre det.

1. jeg kan logge på software fra 1 computer og bruge den,
2. jeg kan også logge på med den anden computer på software og bruge.

men kan ikke bruge software samme tid

og vis jeg tilføjer ting kan jeg godt se på den anden det er også ok.
men bar ikke kan logge på samme tid.

er der nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2017 - 22:29 #1
det kan du ikke gøre, fordi det ikke er et multibruger program.

for at mange kan bruge samme program, kræver det at programmet har logon til hver enkelt bruger, således at flere brugere kan søge i/editere DET SAMME DATA.

dette kræver flerbrugersystem, som ofte er tynd klient på mainframe server... nu bare for at give et eksempel.
Avatar billede Ahmad Novice
27. august 2017 - 23:10 #2
Programmet er oki, men det er database som ikke kan åbne at bruge på begge computer samme tid.

Håber du kan hjælpe.
Avatar billede Ahmad Novice
29. august 2017 - 14:02 #3
det jeg vil dele database hvordan kan jeg gøre det....