Avatar billede TheMan Novice
27. august 2017 - 21:30 Der er 2 kommentarer

Hvad er biometrisk autentificering?

Hvor er det allerede i brug?

Hvor kunne det med fordel anvendes?

Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2017 - 22:19 #1
google kan også svare på det :)

det er godkendelse ved brug af biologiske kendetegn, for eksempel fingeraftryk
https://da.wikipedia.org/wiki/Biometri

det kan bruges på en bærbar, hvor dit fingeraftryk giver adgang og logger dig ind. (fingeraftrykket fungerer som password og id på samme tid)

er du igang med skoleopgaver ? :)
Avatar billede Hr_Andersen_11 Juniormester
29. august 2017 - 11:03 #2
Biometrisk autentificering har været i brug i en del år efterhånden.

Det er det du seer i en film når man bruger f.eks fingeraftryk, eller øjen-retina-scanning som adgangskode til et eller andet, måske en bankboks eller adgang til et sikkerhedsområde.
I almindeligt offentligt regi bruges det i dag f.eks i visse lufthavne, hvor man mere eller mindre kan erstatte pascheck og springe køer over hvis man opretter en retina-profil.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-25/go-from-airport-curb-to-cabin-in-a-flash-of-your-eye