Avatar billede lemads52 Juniormester
31. august 2017 - 08:49 Der er 7 kommentarer

Adgangskode i hjemmegruppe

Jeg forsøger at få en hjemmegruppe op at stå med 3 pc'ere. Men den ene har oprettet en gruppe, så de andre beder om en adgangskode.
Nogen der ved, hvor jeg finder den?
Når jeg højreklikker på hjemmegruppe i Stifinderen er "Vis adgangskoden til Hjemmegruppe" grå og kan ikke vælges.
Vi bruger den nyeste, fuldt opgraderede, udgave af Windows 10.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2017 - 09:15 #1
Når du opretter den første Pc: til hjemmegruppe Genereres der en kode som du skal kopiere og skrive ind på de næste computere du tilføjer gruppen. Det er den samme kode på hele hjemmegruppen.
Avatar billede lemads52 Juniormester
31. august 2017 - 10:45 #2
Nogen idé om hvor på den første pc, man kan finde adgangskoden?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2017 - 15:22 #3
Det varede lidt jeg var ude af huset!
Stifinder Hjemmegruppe.
https://billedeupload.dk/images/L4XpW.png
Avatar billede lemads52 Juniormester
31. august 2017 - 16:25 #4
Når jeg forsøger det, er muligheden for at få vist adgangskoden kun grå og ikke mulig. Det er det, der forvirrer mig.

https://billedeupload.dk/images/boSBf.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2017 - 16:44 #5
Har du prøvet at bruge de værktøjer der er under samme fane?
Forlad eventuelt gruppen under skift indstillinger og opret dig på ny.
Avatar billede lemads52 Juniormester
31. august 2017 - 17:39 #6
Når jeg kommer derind, hvor jeg burde kunne gøre noget, ser det blot sådan ud

https://billedeupload.dk/images/pRa8.jpg

Og går jeg ind under Rediger Avancerede Indstillinger er der ikke noget sted, hvor jeg kan se noget om adgangskode.

Jeg har prøvet alle tips og tricks på nettet, både på dansk og engelsk uden at finde noget brugbart.

Jeg bruger Windows 10 Pro i seneste opdatering.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2017 - 18:18 #7
Hvordan f. vil du have at en mand på 74 år skal kunne se så lille et billede?
Men det ser jo ud til at du jo ikke ar valgt nogen side opret dig eller vælg deltag!