Avatar billede Marlov Juniormester
07. september 2017 - 13:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af Wifi Router

Hej.

Jeg har for nyligt fået installeret et fyr som kræver wifi forbindelse.
Fyret er placeret i min stald som står ca. 20 mtr. fra min router.
Stalden er bygget af kampesten så væggene er rimelig tykke!

Jeg har en Linksys EA6900 AC1900 Smart WiFi Router som ikke kan række over i bygningen (ihvertflad ikke stabilt nok)

Så er der nogle her der har erfaring med lignede problemstillinge som har en løsning på problemet?
Har kigget lidt på en Wifi extender, men ved ikke om det virker ordenligt.

Håber på nogle gode løsninger :-)

Vh. Philip
Avatar billede INK Ekspert
07. september 2017 - 19:29 #1
Hvis det er samme el-forsyningstavle, ville jeg overveje en powerline adaptor løsning. Hvis kablet forbindelse også er muligt, ville det være en rigtig god løsning, men wifi kan selvfølgelig også fungere.
Den ene enhed kables til routeren i huset, og den anden opsættes ved fyret. Der anvendes så kablet eller wifi forbindelse til fyret.
Der findes mange fabrikater og modeller, eksempelvis denne
https://www.proshop.dk/Homeplug/TP-Link-Powerline-AV2000-2000Mbps-Homeplug/2543481
Avatar billede INK Ekspert
07. september 2017 - 19:33 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
07. september 2017 - 22:38 #3
I stil med det som ink anbefaler, kan jeg anbefale https://www.dustinhome.dk/product/5010810434/dlan-1200-wifi-ac-starter-kit-powerline?gclid=Cj0KCQjw3MPNBRDjARIsAOYU6x-MCOqKWEKxsahqbogHYb-f2xEJ3s_n7-2R5tx1Lt4-8Q7_2kvAxUcaAsj7EALw_wcB&ssel=false&_ga=2.135550386.2057959914.1504816442-2139180455.1504816442
Jeg bruger det selv, og det er virkelig noget der virker. Denne er noget dyrere, men den understøtter også den nyere ac standard og op til 1200Mbps, hvor den anden går op til 500Mbps.
Den har så også både 2,4 og 5,0 MHz bånd.
Så det er selvfølgelig et spørgsmål, om hvor meget hastighed du har brug for.
Den jeg linker til, kan man sætte yderligere en extender på, så hvis du har problemer andre steder i huset,  er det blot at sætte den ekstra op der.  Det er virkelig noget der virker.
Avatar billede Marlov Juniormester
07. september 2017 - 23:42 #4
Hej,
Mange tak for svar.
Som jeg har forstået en powerline adaptor så skal de det hele været forbundet på samme gruppe i din eltavle (men det kan godt være jeg har misforstået det)
Fyret har nemlig sin helt egen gruppe, så derfor var jeg gået fra løsningen med powerline adptorere.
Men vil det kunne virke alligevel?
Avatar billede INK Ekspert
08. september 2017 - 00:21 #5
Det vil kunne virke blot det er samme eltavle. Nul og faser er jo de samme.
Avatar billede INK Ekspert
08. september 2017 - 00:30 #6
Ifølge TP-Link vil hastigheden være størst såfremt de to enheder er på samme fase. Se et stykke nede på denne side med diagrammet:
http://uk.tp-link.com/faq-406.html
Avatar billede posten Ekspert
08. september 2017 - 03:26 #7
så afsted til bilka og la os høre om dit fyr kommer med på wifi
Avatar billede bdf Mester
08. september 2017 - 06:40 #8
Det er ikke sikkert at det til virke med Powerline men det er et forsøg værd. Du har ligesom alle andre 3 faser i huset, måske dit fyr kører på fase 3 og resten af dit edb udstyr fase 2 og så vil Powerline ikke virke, dog kan det nemt løses ved at bytte et par ledninger i din eltavle :-)
Avatar billede wjens Guru
09. september 2017 - 10:44 #9
Hvis du kan trække et fysisk kabel til en lille lokal wifi får du en sikker og billig løsning.
Avatar billede Marlov Juniormester
12. september 2017 - 15:41 #10
Hej Alle

Mange tak for alle jeres svar, dejligt at der er nogle der gider sætte tid af til at hjælpe en.
Løsningen blev at jeg anskaffede mig en Wifi forstærker som blev placeret i dør ved mit fyr rum, og bum så var vi online :-)

Mange tak for hjælpen alle sammen.