Avatar billede Hodar Praktikant
10. september 2017 - 21:27 Der er 2 kommentarer

Produktsøgning på en enhed giver reklamer på en anden enhed

Kan det passe at en søgning på et produkt, f.eks. en vaskemaskine, på min PC, få timer senere giver reklamer på min kones MAC eller på min smartphone?
Er det fordi vi er på samme faste eksterne IP-adresse?
Svært at søge efter julegaver, når produktet vises på alle enheder i husstanden lidt efter :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2017 - 21:55 #1
Det kan det godt. Big Brother i form af Google har sin snude i alt, der lugter det mindste af penge!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. september 2017 - 08:34 #2
Det sker ikke bare pr. automatik. Du må have et eller andet kørende, der forbinder de to maskiner - eks. at du er logget på Googles eller Microsofts services med samme konto på begge maskiner/telefon.

Så vil søgehistorikken følge med - lige som dine internet farvoritter o.lign.

Når du skal søge på gaver, skal du derfor huske at sætte din browser i inkognito tilstand - så gemmes historikken ikke.