Avatar billede søhest Praktikant
10. september 2017 - 21:45 Der er 2 kommentarer

Hvad har erstattet cookies på dr.dk?

Jeg er lidt forundret over tv-guiden eller programoversigten på dr.dk, hvor man kan udvælge kanaler til en egen oversigt. Indtil for et år eller to siden skulle jeg undgå at slette cookies på min PCer fra dr.dk, for i så fald skulle jeg genoprette mit udvalg af kanaler -

Pludselig blev det sådan, at selvom man slettede cookies fra dr.dk, så var udvalget fortsat intakt. Og nej, det er næppe LSOere, altså cookies i flash, som dr.dk gør brug af -

Så hvordan genkender dr.dk nu min pc'er til at give netop mit udvalg, og hvilke andre implikationer har denne form for tracking?

Efter at DSB var medlem af en falsk miljøorganisation, så har jeg ikke de store forventninger til de semi-statslige selskaber ...
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2017 - 23:05 #1
Har ikke testet det men local storage kunne være en oplagt mulighed.
Avatar billede Slater Ekspert
11. september 2017 - 08:17 #2
Jeg har lige testet, og ja, det er localStorage.