Avatar billede smukkemn Forsker
13. september 2017 - 15:41 Der er 1 løsning

Kontrol opdatering af lnks i Powerpoint fra Excel

Vi har en tabel fra Excel, som viser tal for hver måned i løbet af et år. Hver måned laver vi en pp præsentation, for at vise månedens tal - altså en præsentation for januar, en ny præsentation for februar, osv.

Det er nemt nok at integrere tabel fra excel over i en pp præsentation.
Problemstillingen kommer, hvis f.eks. vi er i marts måned og har brug for at se PP præsentationen for januar: Finder vi januar præsentationen, så har den jo opdateret tallene for februar og marts også - men de tal vil kun forvirrer, da januar præsentationen KUN omhandler januar måned.
Kan man gøre sådan, at når man åbner januar præsentationen, at den ikke opdatere fra de øvrige måneder??
20. september 2017 - 16:13 #1
Hej Smukkemn
Når I åbner PowerPoint bliver i så ikke spurgt om i vil Opdatere kæder?
Her skal i svare <Annuller> så vises de gamle data - fra sidst i gemte. Det er lidt usikkert for er der 1 der vælger <Opdater> så vil det blive opdateret. I kan selvfølgelig skrivebeskytte PowrPointen.

Hvis det er muligt synes jeg at i skal gemme data som en Pivot-tabel. Så kan i I PowerPoint højreklikke og vælge sammenkædet Worksheet-objekt --> Rediger. Derefter kan i udpege måneden i Excel og se det i PowerPoint.
(Om i kan bruge den løsning afhænger selvfølgelig af hvad i ellers har skrevet i PowerPoint.)

https://support.office.com/en-us/article/Create-a-PivotTable-to-analyze-worksheet-data-A9A84538-BFE9-40A9-A8E9-F99134456576

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT