14. september 2017 - 15:21 Der er 4 kommentarer

Har min nye printer "brændt" mit trådløse net af?

Hej, jeg har igår erhvervet mig en canon pixma 2950 printer til billige penge.
Denne printer får jeg sat op via usb kabel, og her kan den printe fint.
Vil så få den på netværket, så man kan printe uden kablet, starter med at trykke på den fine lille "wifi" knap der sidder på printeren. Tror herefter at den har fået forbindelse til netværket, men kan ikke finde den på computeren under "enheder". Finder så ud af at jeg skal prøve at først trykke på "wifi" knappen på printeren, og herefter på WPS knappen på min router ( D-link dir 809).
Dette gør jeg så, og det er her det bliver mystisk, stadig ingen printer på netværket,samtidig med at computer og telefoner bliver smidt af netværket, og kan herefter ikke oprette forbindelse til det igen, faktisk er netværket helt forsvundet!
Kigger nu på routeren og kan se at der stadig er lys i nr to lampe, altså den der indikerer om der er net forbindelse, intet lyst i nr 3(kan ikke huske om der plejer at være lys i den) og at wifi lampen blinker med 1 sekunds interval.
Prøver nu at resette routeren til fabriksstandard ved at lave en hard reset (at holde reset knappen inde i 30 sekunder). Dette virker heller ikke, lamperne er uændrede. Får så forbindelse til admin siden til routeren ved hjælp af et kabel, og udfører en fabriks reset herinde også, det virker heller ikke. Prøvede en gang mere, som heller ikke hjalp..
Mit spørgsmål til de kloge mennesker herinde er; Hvad fanden er der lige sket, og hvordan løser jeg det?

Det skal lige siges at jeg under hele processen har haft printeren totalt koblet fra strøm.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2017 - 15:35 #1
1) wps skal deaktiveres på router - det er en åben vej ind på dit net.
2) sluk strøm til router - vent nogle sekunder (10-15) - strøm på, start, reset
3) kabel fra pc til router, sæt op mht router-adgangskode, wifi navn/kode og deaktiver wps.
4) når dit wifi kører (alle enheder er på) så læs printers vejledning i at oprette wifi manuelt på direkte på printer
14. september 2017 - 15:44 #2
Og wps slår jeg fra inde på admin siden går jeg ud fra?  I så fald, hvorhenne derinde, kan ikke lige finde det umiddelbart
14. september 2017 - 16:12 #3
Okay fandt ud af det, med routeren, vender tilbage når jeg har prøvet printeren
14. september 2017 - 16:32 #4
Problemet er nu løst, tusind tak for hjælpen!!