Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
15. september 2017 - 14:27 Der er 10 kommentarer

Hvor kan jeg købe en oplader i Svendborg/Odense?

Min oplader til min Asus X53S er ved at stå af. Hvor kan jeg få fat i en ny? Helst i svendborg eller rosengårdscentret i odense da det er det eneste sted jeg når forbi idag. Og kan/skal jeg købe en universal oplader eller kan jeg få en der bare passer til min?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2017 - 19:09 #1
Jeg kender ikke Odense da jeg bor i Nordsjælland, men jeg har adskillige gang hos et firma i Ålborg der handler med alt til b.la. bærbare:

https://www.datamarked.dk/stroemforsyning/asus/asus-x53s/model.html

Der står på siden at firmaet ikke har den lige nu, men kan sandsynligvis skaffe varen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2017 - 19:14 #2
Der er også en mulighed her:

https://www.batteribyen.dk/stromforsyninger/laptop-baerbar-stromforsyning/asus-stromforsyning-1#isPage=1

Jeg glemte at sige at det er online butikker, så det er via nettet handlen foregår, men det er jo også meget smart ikke at skulle køre fra f.eks. Odense til Ålborg ;-)

ErikHg
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
15. september 2017 - 19:53 #3
Tak. Vil faktisk gerne købe en fysisk så jeg kan få den på dagen, helst imorgen. Og helst i svendborg. Kan det lade sig gøre? nogen steder der forhandler opladere af i ved af?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2017 - 20:12 #4
Det bliver nok lidt svært er jeg bange for.
Du bestiller den bare til aflevering på din adresse, eller til afhentning i en pakkeboks.

Find nærmeste pakkeboks i linket:

http://pakkeboksen.dk/find-naermeste-boks.html
Avatar billede jalved Ekspert
15. september 2017 - 20:23 #5
Du behøver ikke købe en original oplader til computeren.

Find en større computer-forretning, så har de sikkert én, der passer. Du kan jo google dig frem til nogle forretninger og ringe til dem først, så du slipper for at gå forgæves.

Mange opladere kan bruges på tværs af de forskellige modeller. Men en god ide kan være at tage din laptop med, så du er helt sikker på den passer og kan oplade, hvis du er lidt usikker på, hvilken type, du skal have.

Du kan evt. google din model og så finde specifikationerne på opladeren. Det kan du bruge, når du ringer til butikken.

Det vil dog typisk være langt billigere for dig, hvis du havde tålmodighed til at købe den over nettet. Nogle steder kan du få ekspres-levering mod lidt ekstrabetaling, så du kan modtage den dagen efter.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
15. september 2017 - 21:06 #6
Ok. hvilke typiske forretninger? altså elgiganten eller merlin eller skal jeg finde en decideret computer forretning?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2017 - 21:06 #7
#5
Jeg vil også sige at det er billigere at købe opladeren over nettet. Der går ikke mere end 2-3 dage før den er leveret.
Det er rigtig som du skriver, at det ikke behøver at være en original oplader, bare specifikationerne stemmer overens.
Avatar billede jalved Ekspert
15. september 2017 - 21:30 #8
Elgiganten eller computerbutik er lige meget. De har sikkert en oplader begge steder.

Find den nærmeste butik og ring og spørg, så kan du jo også lige få prisen, så du kan prøve et andet sted, hvis du synes, det lyder for pebret.

Du skal ikke være bekymret, en oplader er ret meget en standard-vare.

Hvis du har nogle bekendte, der har en laptop, kan du også lige prøve at se, om deres oplader virker til din computer.. Så kan du måske låne den til du har fået bestilt en ny på nettet.
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. september 2017 - 06:40 #9
#8 Asus lade stik er ikke en standard - den har et specielt mål  : 5,5mm x 2,5mm
Avatar billede jalved Ekspert
16. september 2017 - 10:00 #10
@ hjolsen. Jeg siger blot, at den skulle være til at få fat på i en almindelig større elektronikforretning eller computerbutik. Mener du ikke det?