Avatar billede madsnn Juniormester
16. september 2017 - 12:54 Der er 8 kommentarer

Hvilke nøgler har jeg brugt ??

Hej Eksperter

Jeg har 3 licenser, men har kun brugt 2, problemet er at disse 2 maskiner er opgraderet til windows 10 og nu kan jeg ikke se hvilke nøgler jeg har brugt !!

Er der et sted hvor jeg kan se hvor lang tid siden en nøgle har været aktiv ???
På den måde kan jeg finde frem til den nøgle jeg kan bruge på en ny PC.

Mvh.
Mads
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2017 - 13:07 #1
Nej, ikke når de er opgraderede.

Men er problemet større, end at du prøver dig frem? - hvis den kommer og brokker sig, prøver du med en af de andre. Det går jo ikke ud over de Win10 opgraderede maskiner - de kører nu med en "digital win10" licens...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2017 - 13:08 #2
...Vær i øvrigt opmærksom på, at du kan installere Win10 direkte på den ny maskine, ved at taste Win7 nøglen ind...
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. september 2017 - 13:11 #3
Har du en maskine hvor Windows skal installeres på, vil jeg tror at du efter installationen kan forsøge at taske aktiveringskoden ind, og så om denne accepteres, og hvis ikke vil jeg tro at du derefter efter prøve den anden osv.
Jeg tør dog ikke at lægge hovedet på blokken, og garantere noget.
Måske er der andre der er mere inde i det.
Avatar billede svla Mester
16. september 2017 - 13:20 #4
Hej
Jeg har tidligere downloadet et program som hedder LisensCrawler ver 1.85, og kørt det på min bærbar PC.
Programmet viste herefter alle Keykoder som havde været brugt til f.eks Office pakker og Windows.
- Måske det var en mulighed..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2017 - 14:24 #5
LicenseCrawler  kan altså kun finde nøgler der er på maskinen - ikke dem der var der, før man opgraderede til Win10 :-)
Avatar billede madsnn Juniormester
17. september 2017 - 12:14 #6
Problemet med at prøve sig frem er at alle nøgler på et tidspunkt har været i brug, og genbruger jeg en af de nøgler der er brugt på de 2 aktive maskiner så vil jeg få meget mærkelige fejl på den maskine jeg har taget licensen fra - og det er lige netop det jeg gerne vil undgå.

Jeg søger microsoft website hvor jeg kan få oplyst hvornår hver enkelt licens sidst har været i brug !!
Avatar billede madsnn Juniormester
17. september 2017 - 12:22 #7
slmgr /dli

Den kan fortælle mig om det er en home eller pro, på den måde kan jeg udelukke en nøgle.

Det samme kan system også

Så nu er jeg nede på 2 nøgler
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2017 - 12:27 #8
Men de to Win10 maskiner gør ikke længere brug af den gamle nøgle - så det er helt ligegyldigt hvilken nøgle du bruger..

Reelt set tænker jeg du faktisk kan bruge en hvilken som helst af dem, da de ikke er i brug længere... - er det OEM nøgler KAN du risikere at få at vide at nøglen er ugyldig, fordi den har været i brug på anden maskine.

Men du kan IKKE ødelægge noget på de to Win10 opgraderede maskiner, da de i dag kører "digital win10" licens. (Microsoft har nuppet hardware information, og identificerer nu win10 maskinen over nettet - ikke ved brug af nøgle).