Avatar billede Slettet bruger
17. september 2017 - 17:32 Der er 1 kommentar

Det rigtige programmeringssprog til denne opgave?

Hejsa
Dette er sikkert et dumt spørgsmål, men man bliver heller ikke klogere ved bare at holde sin mund.
Er der nogen der kan sige mig, hvilket kodesprog man har brugt, til at kunne lave programmer som fx skype og generelt bare programmer som man henter ned og kan arbejde med?
Avatar billede Lasse Schulin-Zeuthen Juniormester
17. september 2017 - 19:33 #1
Spørgsmålet som sådan er jo på ingen måde dumt.

Meeen når du ender med at spørge så bredt "generelt programmer man kan hente ned og arbejde med" så bliver svaret jo også bredt "alle mulige forskellige sprog" :-)

Nu bliver dette meget hurtigt religiøst og hvad den enkelte programmør synes bedst om, men blandt almindelige Windows programmer er rigtig mange skrevet i c++ eller c# / dot net, men også java og meget andet er i brug.

Hvis du skal vælge mellem sprog, handler det jo meget om deres egenskaber, og så kommer det meget an på hvad dit program skal kunne, hvor meget web det skal snakke og meget andet. Og ofte hvilket sprog man kender og er hjemmevandt i.
Når du er erfaren vil du også nemt kunne lære dig nye sprog da der trods alt er stort overlap og mange ligheder mellem dem.