Avatar billede avminarm Juniormester
17. september 2017 - 22:01 Der er 5 kommentarer

cPanel xmlapi - oprette cronjob

Hej

Jeg skal have lavet et script der opretter et cronjob på en server hvor Cpanel er installeret - jeg kan gennem xmlapi få oprettet subdomæne  - det fungerer fint - men jeg kan ikke få oprettet cronjobbet - kan nogen gennemskue hvad der er galt?

Eller hvis du har en alternativ måde at oprette et cronjob på.
Serveren kører linux

DETTE FUNGERER
------------------------------
<?php
include_once("xmlapi.php");
$cPanelUser = 'cpanel_user';
//Topdomænet hvor subdomænet skal laves på
$cPanelDomain = 'domæne.dk';
//navn på subdomæne
$ipccSub = 'subdir';
// CREATE SUBDOMAIN
$xmlapi->api1_query($cPanelUser, 'SubDomain', 'addsubdomain', array($ipccSub,$cPanelDomain,0,0, $ipccDir));
?>
MEN DETTE FUNGERER IKKE
det her kan jeg ikke få til at fungere - jeg har funder kodestykker på denne side:
https://stackoverflow.com/questions/23544851/how-to-set-up-a-cron-job-programmatically
<?
include_once("xmlapi.php");
$ip = '198.98.54.127';
$account = 'user';
$pass = "pass";
$xmlapi = new xmlapi($ip, $account, $pass);
/*
* Just to be sure that XML-API will use the correct port and protocol
* @set_port(port); change port to 2082 if it isn't redirected to HTTPS and/or using HTTP protocol, else.. use 2083
* @set_protocol(protocol); change protocol to http if your sever accept HTTP else put the protocol to https
* @set_output(format); change to XML if you want the result output w/ XML, JSON if you want the result output w/ JSON
*/
$xmlapi->set_port('2083');
$xmlapi->set_protocol('http');
$xmlapi->set_output("json");
$xmlapi->set_debug("true");

/*
*  @command string - The command, script, or program you wish for your cronjob to execute.
*  @day int - The day on which you would like this crontab entry to run. Wildcards and any acceptable input to a crontab time expression line are allowed here.
*  @hour int - The hour at which you would like this crontab entry to run. Wildcards and any acceptable input to a crontab time expression line are allowed here.
*  @minute int - The minute at which you would like this crontab entry to run. Wildcards and any acceptable input to a crontab time expression line are allowed here.
*  @month int - The month you would like this crontab entry to run. Wildcards and any acceptable input to a crontab time expression line are allowed here.
*  @weekday int - The weekday on which you would like this crontab entry to run. Wildcards and any acceptable input to a crontab time expression line is allowed here. Acceptable values range from 0 to 6, where 0 represents Sunday and 6 represents Saturday.
*/

$command = "/usr/local/bin/php /home/i/test.php";
$day = "1";
$hour = "1";
$minute = "1";
$month = "1";
$weekday = "1";

/*
* @api2_query(account, module, function, params)
*/
print $xmlapi->api1_query($account, "Cron", "add_line", array(
    "command"=>$command,
    "day"=>$day,
    "hour"=>$hour,
    "minute"=>$minute,
    "month"=>$month,
    "weekday"=>$weekday
));
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. september 2017 - 09:42 #1
Prøv at brug samme "top" i dit kald til xmlapi, som når du opretter subdomænet.
Men ret "kun" kommandoen:

$command = "/usr/local/bin/php /home/i/test.php";
$day = "1";
$hour = "1";
$minute = "1";
$month = "1";
$weekday = "1";

/*
* @api2_query(account, module, function, params)
*/
print $xmlapi->api1_query($account, "Cron", "add_line", array(
    "command"=>$command,
    "day"=>$day,
    "hour"=>$hour,
    "minute"=>$minute,
    "month"=>$month,
    "weekday"=>$weekday
));

Og se om ikke det virker ?
Avatar billede avminarm Juniormester
18. september 2017 - 19:57 #2
hej og tak for input.
Det virker desværre stadigvæk ikke?

det må da kunne lade sig gøre :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2017 - 09:17 #3
Hvor er du hosted ?
Kunne du ikke tage en snak med dem ?
Det ville da være det oplagte, i sådan et tilfælde her.
Hvis de siger, den funktion er der skal ikke support for, jamen så er det jo nemt "løst"...
Og ellers, så har de måske en løsning.
Avatar billede avminarm Juniormester
21. september 2017 - 21:55 #4
Hej Jakob
Jeg har været i dialig med dem - men da det er en VPS jeg har købt har de ikke support på det  - de benytter det ikke selv :-(

det er mega irriterende da jeg ved man kan :-) - måske jeg skal finde en anden løsning - noget curl måske?
Avatar billede avminarm Juniormester
21. september 2017 - 22:59 #5
det her ser ud til det virker :-) og opretter cronjob der kører hver time

$command = "/usr/local/bin /path/to/file/test.php";
exec('echo -e "`crontab -l`\n0 * * * * '.$command.'" | crontab -');