Avatar billede klanger42 Juniormester
18. september 2017 - 08:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Google kalender

Hej

Har indsat en Google kalender på en hjemmeside www.bolbro.net som en såkaldt Agenda.

Desværre indsætter Google automatisk linier øverst og nederst i kalenderen med "se begivenheder før og eller efter dato" , selvom om jeg sætter "hak" i nedtones..

Kan ikke umiddelbart ikke se mig ud om disse to linier helt kan udelades, da dem jeg laver siden for, gerne vil undgå disse?

Har set lidt på HTML kilden men kan ikke se jeg der kan ændre det?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. september 2017 - 07:27 #1
Det er temmeligt sikkert ikke ændringer i HTML kilden, men tilføjelse af shortcodes.

https://en.support.wordpress.com/google-calendar/
Avatar billede klanger42 Juniormester
20. september 2017 - 10:18 #2
Tak for dit svar PooMix men der er desværre umiddelbart  intet i det link du sender, der omhandler netop det jeg spørger om..
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. september 2017 - 11:36 #3
Måske du skulle have uddybet det lidt. Google viser dagens dato i den øverste linie, samt en mulighed for udskrivning.
Når du først scrolle viser den, så før og efter begivenheder og det er disse linier du vil have fjernet???
I bunden kan man så tilføje begivenheden til egen kalender, går ikke udfra vi taler om denne??

Hvis du i din Custom CSS fil tilføjer:
.agenda .underflow-bot, .agenda .underflow-top {
    display: none;
}

Så er du ude af det problem ;-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. september 2017 - 11:41 #4
Beklager!
Herefter ser det lidt "åndsvagt ud med de 2 ens dato linjer under hinanden, så tilføj denne også:

.date-top {
    display: none;
}

Kan vi så lukke dette spørgsmål, med et smil ;-)
Avatar billede klanger42 Juniormester
20. september 2017 - 19:05 #5
Håber da ikke jeg har virket sur...det VAR ikke meningen???? Det er nok mere fordi, som du måske tror, er jeg ikke ekspert på Custom CSS fil...? Jeg aner faktisk ikke hvor jeg skal indsætte dine sikkert gode såkaldte shortcodes..????
Som du kan se er det web programmet "Bricksite" som i det store hele er godt nok til det vi skal bruge, og lever da nok med de to linier i kalenderen, MEN den ville være "pænere" uden disse.

Tak for hjælpen, og håber du måske kan guide mig en lille smule mere..????? :-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 03:50 #6
Nej på et Bricksite skal du tilkøbe modulet "Designstudio" til 199,- Kr.
Der får du en "avanceret" fane, og her kan du tilføje egen CSS

Hvorfor har i ikke valgt et Wordpress CMS til jeres Bolbro lokalforenening.
Bricksite bliver et uendeligt tilkøb af funktioner.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 03:52 #7
LOL - for at have en responsive og mobilvenlig side er det endnu et tilkøb. På abonnement til ca. 40,- kr om måneden.
Avatar billede klanger42 Juniormester
21. september 2017 - 09:18 #8
Hej igen PooMik

Tak for hjælpen, selvom du nu igen svarer og kommenterer på noget jeg ikke havde bedt om hjælp til ... :-) .-)

Foreningen og jeg selv er yderst tilfreds med Bricksite og betaler gerne de par "håndører" for et ellers godt program.

Det var ærgerligt at der ikke kom nogen der kunne finde den rigtige løsning..?

God dag derude.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. september 2017 - 09:37 #9
Svaret var jo netop:
På et Bricksite skal du tilkøbe modulet "Designstudio" til 199,- Kr.
Der får du en "avanceret" fane, og her kan du tilføje egen CSS, i dette tilfælde:

.agenda .underflow-bot, .agenda .underflow-top {
    display: none;}
.date-top {
    display: none;}
Avatar billede klanger42 Juniormester
21. september 2017 - 11:30 #10
Dette modul har vi haft længe, så jeg må se om jeg se mig ud af det...Tak....