Avatar billede Butterfly Ekspert
18. september 2017 - 12:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formel bestemmer makro

Hej
Jeg har et regneark der har en makro der udskriver et fragtbrev. I den makro er der en Userform, hvor det er muligt at skrive en kommentar til chaufføren.
Kan makroen være bestemt af om S3 = 0 eller S3 = x. Hvis S3 = 0 skal fragtbrevet udskrives uden brug af Userform, hvis S3 = x skal det udskrives med en makro med Userformen.
Altså jeg skal have 2 forskellige makroer der er knyttet til makroen "Udskriv fragrbrev", for er S3 = 0, skal makroen (uden_userform) vælges, hvis S3 = x skal makroen (med_userform) vælges.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. september 2017 - 14:02 #1
Der, hvor du åbner UserForm kan du lave noget i denne stil:

If Range("S3").Value <> 0 Then UserForm.Show
Avatar billede Butterfly Ekspert
20. september 2017 - 10:47 #2
Hej Dan
Jeg mangler en "else" funktion, for hvis S3 = 0 skal makroen udskrive uden brug af userformen, altså en anden makro.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
20. september 2017 - 11:39 #3
Jeg tror ikke du behøver en anden makro, hvis det blot er et spørgsmål om at vise UserForm eller ej - så burde den ene linje virke.

Men ellers kan du jo bare..

If Range("S3").Value <> 0 Then
    Call Makro1
Else
    Call Makro2
Endif
Avatar billede Butterfly Ekspert
25. september 2017 - 10:25 #4
Hej
Jeg har lavet dette, men det dur ikke. Hvordan kalder jeg enten den ene userform eller den anden userform

Sub CMRFragtbrev()
    If Range("Y3").Value <> 0 Then
    UserTekstCMR.Show
    Set UserTekstCMR = Nothing
    Ark10..Select

        Else
    UserFragtbrevCMR.Show
    Set UserFragtbrevCMR = Nothing
    Ark10..Select

        End If
End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
25. september 2017 - 11:52 #5
Hvad er det, der ikke dur???
Og, hvorfor laver du 'Set Nothing' på de to UserForms?
Avatar billede Butterfly Ekspert
25. september 2017 - 13:46 #6
Hej igen
Jeg har fået det til at virke :-)