Avatar billede Kentoi Seniormester
21. september 2017 - 17:17 Der er 5 kommentarer

Mini pc med mulighed udvidelse med WiFi

Jeg er sådan lige lidt lun på at lave en router/firewall med pfSense.

Kan I anbefale en mini pc med 2 Lan porte ogmulighed for WiFi?
Avatar billede jalved Ekspert
21. september 2017 - 21:11 #1
Hvad man kan anbefale afhænger måske lidt af, hvad du skal bruge den til og hvor kraftig, du forventer, den skal være.

Zotac laver mini-pc'er - også nogle med to lan porte.

Hvad er pfSense?
Avatar billede Mikael Ekspert
22. september 2017 - 09:23 #2
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 12:14 #3
Hej Mikael. Tak for svaret - jeg havde faktisk kigget på netop Wikipedia.

Men jeg vil gerne prøve at forstå, hvad der er det smarte ved det, hvad det egentlig er det kan ift. andet? Er det i stedet for at købe en fysisk router?

(Det er ikke udtryk for skepsis til programmet, men jeg forstår det bare ikke).
Avatar billede Mikael Ekspert
22. september 2017 - 12:42 #4
#3.. Tja, jeg blev heller ikke klogere ;)

Men mon ikke at trådstarter kan give en forklaring ??
Avatar billede Kentoi Seniormester
22. september 2017 - 13:27 #5
pfSense er hovedsagligt en router/firewall. Det er opensource og man kan bare meget mere med det. det er i hvertfald det jeg selv har fået opsnuset via youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=OfZPOO2nu5g&t=0s

Det kan bygges på hvad som helst:
https://www.youtube.com/watch?v=Q0JFfpG4BWI