Avatar billede jalved Ekspert
24. september 2017 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med kinesiske smartwatches?

Jeg overvejer at prøve et af de der kinesiske smartwatches, der kan alt muligt og som næsten ikke koster noget.

Er der nogen, der har erfaringer med dem? Om de er nogenlunde pålidelige fx og om man rent faktisk kan stile på fx skridttæller. pulsmåler et. Eller måske ligefrem kan anbefale et?

Jeg har ikke brug for nogle specielle funktioner, måske kun at den kan vise notifikationer for opkald eller sms - og det kan de fleste jo.

Jeg hørte en sikkerhedsekspert i radioen, der talte om, at man godt kunne tro, at der i nogen af dem kunne være indbygget noget spyware, fordi de var så billige. Men jeg synes egentlig det lød lidt for fantastisk. Nogen holdning til det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2017 - 17:10 #1
Du får hvad du betaler for. I betragtning af at de ikke engang gider justere skærmstørrelsen på de telefoner, de plagierer, må du ikke tro at kvaliteten i et "smart" ur er bedre. De koster intet og er endnu mindre værd.

Med lidt held kan du finde noget, der er nogenlunde lige så kompetent, og antageligt i en bedtre kvalitet, hos Fætter BR eller Toys'R'Us.
Avatar billede jalved Ekspert
24. september 2017 - 19:42 #2
@ CRKrogh. Tak for inputtet. Jeg er helt med på, det nok er noget hø. Men synes, det kunne være interessant at eksperimentere lidt med et af dem - se om de dur til noget :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2017 - 20:09 #3
Spøgen er netop, at der ikke er noget at eksperimentere med. Der er intet i dem. Software er så skrabet i dem, netop fordi de plagierer et udseende uden at interessere sig for det, der ligger under.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 16:26 #4
Jeg lukker lige. Jeg laver sikkert et indlæg, hvis jeg får fat i et. Tak for dine kommentarer.
Avatar billede MartinN Praktikant
08. april 2019 - 14:57 #5
Hvis du stadig er på udkig efter et billigt aktivitetsur kan jeg på det kraftigste anbefale Xiaomi Mi Band 3! Det er småt at kigge på, men kombineret med app'en kan det hvad der er nødvendigt!

Kan både måle puls, skridt, søvnanlyse, aktivitetstracking mm.

Du kan finde alle priser lige her
https://www.pricerunner.dk/pl/1370-4708926/Aktivitetsmaaler/Xiaomi-Mi-Band-3-Sammenlign-Priser

Ang. konspirationen omkring spyware har jeg ingen holding til ;)

Med venlig hilsen
Martin
Konsulent, https://aktivitetsure.dk/