Avatar billede Alladin Juniormester
25. september 2017 - 08:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lægge en dag til kolonne

Jeg har et database udtræk, med nogle datoer, jeg gerne vil manipulere med.
Grundet databasens tal/døgn ikke går fra 0.00 til 23.59 (længere irrelevant historie)
Jeg vil gerne lægge een dag til mit udtræk, således at hvis jeg trækker tallene fra i går f.eks 24/9 2017  så skriver den 25/9/2017 i udtrækket.  (der kommer ca 1000 linjer pr dag og jeg trækker tal for den seneste måned.
Har prøvet noget med kollonne + 1 , men kan ikke få det til at virke og kan ikke finde det på nettet.
Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2017 - 09:42 #1
SELECT ... ,DateAdd( day, 1,[YourDateField])
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2017 - 09:45 #2
Not sure I understand why you need to add an extra day just because time part of date field isn't correct. Select a date interval where your start date has time 00:00:00 and end date 23:59:59
Avatar billede Alladin Juniormester
25. september 2017 - 10:14 #3
SELECT ... ,DateAdd( day, 1,[YourDateField])
  working perfekt THANKS

Its because the data is coming in to the server frem 6pm to 6 am and thats for one day (night workers) , therefor all the data is from 2 diffrent days, and everything is marked as delivered "tomorow"  and all the data i got is from the start of the day (today)
Long story, hope you understand, but anyways its working THANKS
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2017 - 10:33 #4
selv tak