Avatar billede Ludvigsen Novice
25. september 2017 - 19:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 computer kan ikke lukke ned

Min mor har en computer med win10 installeret, og for en tre uger siden, fortalte hun mig, at hun lige pludselig ikke kunne lukke computeren, førend efter en 5-6 forsøg.

Da jeg var hjemme og besøge hende, sad jeg og kiggede på det, og endte tilsidst med at google problemet, og fandt et lignede problem, som kluddermor havde, dog var hendes omvendt, da pc genstartede, når hun startede pc op.

Fulgte et af de råd der blev skrevet til hende, nemlig at ændre i opsætningen i, hvordan startknappen skulle opføre sig.

Mener jeg satte et flueben under shutdown settings, turn on fast settings, ogmdette hjalp, lige indtil hun havde tændt computeren i lørdags.

Da jeg spurgte ind til omkring opdatering, mente hun at der muligvis havde været en opdatering om fredagen.

Jeg sidder ikke lige foran computeren, og kan ikke lige guide hende til at se om fluebenet er der.

Men kan det virkelig passe, at computeren ikke kan lukkes ned, når der har været en opdatering ?

Nogen der evt. oplever dette problem, og evt. kan guide mig til, at det ikke fremover kommer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2017 - 21:05 #1
Har ikke oplevet problemet vedrørende dette desværre.
Men hvis du supporter din mors pc, havde det så ikke været en ide at du installerede Teamwiever på både hendes og din pc. Så kunne du klare flere småproblemer på den.
Avatar billede jalved Ekspert
25. september 2017 - 21:21 #2
Det kan måske være et problem med Windows Update - også selvom Update tilsyneladende virker.

Jeg klippede lige fra et engelsk forum:

2. Right Click: Windows icon in the lower-left corner of the task bar
3. Select: Control Panel
4. Select: Trouble Shooting
5. Under System and Security Select: Fix Problems with Windows Update
6. Select: Trouble Shoot as an Administrator
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2017 - 21:29 #3
Enig med #1, for det er svært at komme med forslag, når de ikke uden videre kan prøves af.
Der er flere løsninger på netet angående strømstyring, og en som løste problemet, ved at fjerne fluebenet i Hurtig start. En anden rullede opdateringen til bage, men det er nok ikke en god løsning. Og for nemheds skyld: https://www.teamviewer.com/en/
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2017 - 21:49 #4
#3 Tak for link som jeg lige glemte at ligge på mit indlæg :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2017 - 22:16 #5
Ok😊
Avatar billede Ludvigsen Novice
25. september 2017 - 22:57 #6
Hej alle, tjekker lige op om et par uger når jeg besøger hende igen, jalved, prøver lige dit råd af.

Tror vist nok der er teamviever på pc'en, må lige undersøge dette.

Havde egentlig håbet lidt, der var flere der havde oplevet disse problemer, men de er måske ikke inde i dette forum 😳