Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 18:24 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Min PC siger disconnect.

På min stationære Windows 8.1 får jeg ofte lyd meddelelsen "Disconnect"
Men der er ingen form for disconnect, der sker intet. Men det er ret irritrende
at høre på i længden. Og det sker oftere og oftere.
Er der nogen, som har en ide om årsagen?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 18:33 #1
Hovsa glemte at skrive, at forbindelsen er kablet. Jeg har nu, under WiFi fjernet
fluebenet i Automatisk tilslutning, men det forsætter.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 18:41 #2
Jeg har lige fundet ud af, at lige så ofte jeg fjerner fluebenet, kommer det  selv tilbage. Jeg vil prøve at fjerne WiFi i Enhedshåndtering.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 18:49 #3
Har deaktivet WiFi, men problemet fortsætter.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 19:08 #4
Hvordan er strømstyring indstillet for dine netkort på computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 19:09 #5
Og det er ikke dine usb porte der laver lyden?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 19:19 #6
Strømstyring for netværkskortet, det kan jeg ikke se i kontronpanelet.
I mine USB porte sidder der kun en Logitech dongle for tastatur og mus
samt et lykort. Men de har alle siddet der længe.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 19:21 #7
Er der batterier forbundet med noget udstyr der måske kan være flade?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 19:22 #8
Hvis du tjekker i enhedshåndteringen kan du måske justere så Windows ikke må lukke for strøm til enheder.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 19:52 #9
Der er ingen batterier forbundet med udstyr. Kan ikke justere for strømstyring.
Har undersøgt alle netværkskort, alt i orden.
Malware? Jeg har kørt CCleaner, Malwarebyte, Superantispyware og Kaspersky uden
nogen forbedring. Lyden kommer vist ca. hver 6 minut.
Tænker på at køre et nyt Image ind, men man skal jo ikke slide unødigt på en SSD.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 19:54 #10
Jeg har for længe siden valgt at lukke for systemlyde i lydkortet. Der er dejlig stilhed over min computer ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 19:56 #11
Man kan i øvrigt selv lave et layout på de lyde man vil høre og gemme dem. Min indstilling er "ingen" under lyde :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 19:59 #12
Ja jeg er helt enig. Har også slået de irriterende systemlyde fra. Så jeg aner ikke, hvor den Disconnect lyd kommer fra.
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 20:22 #13
Er du sikker på, det er en disconnect-lyd?

Og har du haft mus og tastatur koblet fra og til?

Når du kobler mus og tastatur fra, så prøv og lade det være frakoblet et stykke tid og se om lyden også kommer dér.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 20:22 #14
Jeg har lige afspillet noget musik, som ligger på computeren. Disconnect går også igennem her:-(
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 20:28 #15
Det er ikke en Disconnet lyd, det er en kvinde stemme, som taler.
Men ok jeg kan godt tage Logitech donglen fra i nogle munutter.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 20:30 #16
Jeg har forresten en lydfil, som siger Disconnect, men den er til en mail notisfyrer og er ikke aktiveret.
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 20:33 #17
:-)

Det undrer mig bare, at der kun er disconnect-lyd. Hvis noget hopper af og på, så må man vel også kunne høre, når det kobler til.

Jeg så en anden, der havde anbefalet programmet Speccy. Ved ikke, om det kan gøre dig klogere på noget:

https://www.piriform.com/speccy

Endelig kan man jo også prøve at starte i fejlsikret tilstand og se, om det gør nogen forskel - ift at udelukke, hvad det handler om.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 20:51 #18
Takket være alle jeres forslag, har jeg søgt og fundet fejlen.
Disconnect hører til min mail finder PopPeeper som fejl lyd når noget er galt.
Den lydfil er slettet, og høres ikke mere.
Tak til jer begge 😊
Avatar billede jalved Ekspert
26. september 2017 - 20:55 #19
Det var godt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2017 - 22:50 #20
velbekomme :-)