Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
29. september 2017 - 15:29 Der er 6 kommentarer

Nettet hopper af - og så på igen?

Der er et jævnt irriterende problem med internettet. Og det er at routeren/internettet hopper af og så hopper den tilbage på igen cirka med det samme. Det er så for vidt ret ligemeget hvis man bare browser nettet, men når jeg spiller spil betyder denne afhopning at jeg basically dør og det afholder mig fra at lave en masse content i spillet.

Hvad kan skyldes dette og er der en måde at løse det på? Jeg ligger ofte mærke til klokken når det sker, nogen gange er det tilfældigt men andre gange synes jeg den har hoppet af når klokken har været præcis :00 og for nylig har det været sådan når klokken har været :07 eller :27. Men som sagt er det ikke altid den følger "et mønster" nogen gange hopper den bare af :22 eller på andre random tidspunkter. Det sker flere gange dagligt.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
29. september 2017 - 15:30 #1
Det skal derudover nævnes at det ALDRIG sker for mig på andre internet når jeg er på uni eller hjemme ved de gamle eller noget, det sker kun på dette netværk og det går udover alle apperater.
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 15:54 #2
Du må nok skrive lidt mere om internetforbindelsen. Hvilken type og leverandør. Hvilken router? Kablet eller trådløs. Andre routere i nærheden? 2,4 eller 5 GHz båndet.
Hvilke hastigheder kan du måle og hvad er ping-tiden?
Avatar billede jalved Ekspert
29. september 2017 - 16:06 #3
Enig med #2 Ink. Det er bl.a. vigtigt at vide, om du bruger trådløs eller kablet forbindelse.

Nu skriver du, at det er routeren, der hopper af - men er du sikker på, problemet ikke ligger i noget af dit andet udstyr?

I al fald kan du henvende dig til din udbyder og sige, der er et problem, så kan de måske tjekke deres forbindelse for om, den har de der små udfald af og til.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
29. september 2017 - 16:22 #4
Det er trådløs forbindelse. Hvordan tjekker jeg de andre ting der?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2017 - 16:26 #5
du bør spørge din udbyder.
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 16:27 #6
Er stedet et privat hjem med egen router?
Er det en it-café eller et andet offentligt sted?
Hvem styrer routeren, der giver dig adgang? Hvordan får du navn og password?

Ellers enig med jalved. Udbyderen kan tjekke forbindelsen.