Avatar billede Jannickhess Professor
30. september 2017 - 11:06 Der er 13 kommentarer

Download tv2 klip med en jeg kender Hvordan ?

Jeg ønsker at downloade et videoklip fra tv2 Bornholm, med en jeg kender, da jeg ønsker, at klippe det ud til eget brug,
Avatar billede eurositi Ekspert
30. september 2017 - 11:32 #1
Der findes en udmærket browser-app til Chrome, som det ikke burde tage dig ret mange sekunder at finde i Chrome app-butikken.

Formelt set er det dog ikke tilladt at optage/lagre indholdet, medmindre det er krypteret, så det kun kan afspilles på en autoriseret optageenhed (fra Yousee/Boxer osv). Privat optagelse + langtidsopbevaring af TV-udsendelser er én af de få ting, som er blevet meget mere besværligt de sidste 15 år.
Avatar billede jalved Ekspert
30. september 2017 - 11:35 #2
Jeg tror ikke, der findes en metode, så du kan downloade selve streamen fra TV2, men du kan bruge et screen-capture-program som fx Replay Video Capture.

Det virker som den gammeldags video-maskine, hvor du optager det du ser på skærmen.

Til DR's programmer kan jeg anbefale TV4ever. Det er et rigtig fint program.
Avatar billede jalved Ekspert
30. september 2017 - 11:55 #3
#1 Jeg mener nu ikke, det er ulovligt at optage fra DR til eget privat brug?
Avatar billede eurositi Ekspert
30. september 2017 - 11:58 #4
#2 har ret. Den omtalte app kan ikke (som jeg troede) optage TV2's streams. Alternativet er en simpel skærmoptager. Denne her kan optage op til 15 minutter i gratisudgaven: https://screencast-o-matic.com/ - Husk at sætte FPS (billeder pr sekund til 50 FPS, hvis indholdet er i HD)
Avatar billede eurositi Ekspert
30. september 2017 - 12:01 #5
Det er muligt, du har ret. Men der må være en grund til, at DR ikke bare giver mulighed for at downloade indhold. Meget af DRs indhold er produceret af private produktionsselskaber, og de tillader næppe privat langtidsopbevaring af deres produktioner. Typisk er indhold på DR.TV også kun tilgængeligt i 14 eller 21 dage.
Avatar billede jalved Ekspert
30. september 2017 - 12:11 #6
Det kunne måske også handle om noget med kapacitet.

Jeg opfatter det juridisk set som den gode gamle optagelse med video-båndoptager. Ligesom du selv siger, at man kan gemme programmer på diverse TV-bokse.

Men jeg erkender at det er svært at finde klare regler - hvis der overhovedet er nogen.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2017 - 17:14 #7
er du bruger af iphone/ipad med ios11.0.1, så kan du optage det, der afspilles på skærmen. Det gemmes så som en fil, klar til brug.
Avatar billede eurositi Ekspert
30. september 2017 - 17:25 #8
#7. Så vidt jeg kan læse mig til, virker dén form for skærmoptagelse ikke til f.eks. Netflix eller HBO. Men det virker formentlig til "almindelige" leverandører som DR og TV2.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2017 - 17:52 #9
#8 jeg har yousee, og via afspilning i deres app, så kan den viste kanal optages. Jeg starter optagelse, og går så i app og starter udsendelsen. De har typisk 8-14 dages arkiv. Når sending er ovre så afslutter jeg optagelse, det giver en intro og exit som man kan klippe fra på fx pc.
Avatar billede eurositi Ekspert
30. september 2017 - 18:02 #10
#9. Det er som sagt nok kun de internationale distributører som Netflix, HBO og Amazon, som har råd til at gardere sig mod denne form for kopiering. Hvis det var let at kopiere, ville det også være katastrofalt for netop disse leverandører.

Angående apps til skærmvideo-optagelse, så findes der masser af fremragende gratis apps til både PC og Android, f.eks. denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duapps.recorder&hl=da
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
02. oktober 2017 - 13:45 #11
IDM Integration Module
Er et udmærket plugin til Chrome og firefox, det burde løse problemet og, er gratis ...
Avatar billede Indiana Novice
20. juni 2018 - 13:59 #12
Avatar billede Indiana Novice
20. juni 2018 - 13:59 #13