Avatar billede Uvanga Ekspert
02. oktober 2017 - 17:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværksprinter går offline

Min bror har et hjemmenetværk, hvor printer er tildelt en ip-adresse. Selv om printer er valgt som standardprinter, sker det ofte at printer går offline.Det er som om den glemmer  ip-adr. Når man så vælger tilføj ny port, og indtaster ip-adr kører printer igen en tid. Men er der nogen der har et bud på hvorfor den hopper af?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2017 - 22:07 #1
Mest sandsynligt, står printeren til at tage en "DHCP", altså automatisk IP adresse. D.v.s. at næste gang den slukkes og tændes igen, tager den en ny.

Man skal selv vælge en IP adresse - helst en der ikke ligger i DHCP området, og sætte den "statisk".
Avatar billede Uvanga Ekspert
03. oktober 2017 - 13:19 #2
Tak for input. Det vil jeg prøve.