Avatar billede Johs Juniormester
03. oktober 2017 - 13:37 Der er 5 kommentarer

Hvor mange åbner en e-mail?

Kan du hjælpe mig?
Jeg sender mange e-mail. Sender dem i mit eget navn, så det er overskriften.
Sender flere ad gangen under Bcc.
I e-mailen er der et link til min blog. Her er der kun få besøg. Flere med view. Hvad betyder det ord?
En mand har fortalt mig, at det er kun 10 % af E-mail modtagere, der overhovedet klikker på den. Er det rigtigt, så er meget af mit arbejde stort set spild?
Er folk mere tilbøjelig til at åbne, hvis mit navn er overskrift (ukendt) eller er det bedre ved f.eks. ved forening osv. Røde Kors?
Jeg vil være dig taknemmelig, hvis du kan hjælpe mig. Johannes
johs316b@hotmail.com
Avatar billede jalved Ekspert
03. oktober 2017 - 15:43 #1
Hvis du skriver til folk, der kender dig i forvejen, så er der helt sikkert mere end 10%, der åbner din mail - men det kan sagtens passe, at det højest er ti procent, der klikker på et link inde i en mail...

Hvad der kan lokke folk til at kigge på dine mails via emnelinjen er en disciplin i sig selv. Du kan google dig frem til flere undersøgelser om den slags.Hvis du bruger dit navn og de ikke kender dig, så kan det både være en fordel og en ulempe.

Normalt vil jeg mene at en overskrift om selve indholdet i mailen er det bedste - om du så skal gøre den fængende eller saglig, det afhænger af dit indhold og dine modtagere.

Den bedste måde at få besøgende på din blog er ikke at sende mails ud vidt og bredt, men at sørge for at have et interessant indhold - så skal du nok få besøgende.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2017 - 22:00 #2
Mails med "reklamer" for websites, uanset om det er blogs eller andet, lander som regel i spam-folderen, uanset hvilken mail-klient, modtager har.

Noget andet er så, at folk efterhånden er blevet bedre til ikke ukritisk at klikke på alt, der dumper ind i postkassen - det vil helt sikkert også koste.

Derfor er jeg nok tilbøjelig til at sige, at bulk-mail ikke kun er spild af din tid, men jo også i strid med markedsføringsloven, hvis du ikke i forvejen har fået lov til at maile folk om det...?

Som jalved skriver ovenfor, er det indholdet på blog'en, der skal sælge den.
Avatar billede Johs Juniormester
03. oktober 2017 - 22:54 #3
Man skulle tro, at der var lavet statistik over dette.
Jeg har fået tilladelse til at sende mit brev, som der så er et link i til indenrigsministeriet.
På kristendemokraternes kontor kan man se, at det står skralt til med aktiveringer af linket.
Jeg har så ment, at jeg kunne gøre det bedre ved at gøre det mere personligt også med overskriften:

"Johannes Østerlund Nielsen, Bjerringbro (indsamler): Vælgererklæring til indenrigsministeriet fra kristendemokraterne"

Jeg har også forsøgt sådan:
GAVEKORT PÅ 500 kr pr. 100 vælgererklæringer til indenrigsministeriet fra kristendemokraterne.

Det gælder sådan set kun om at få modtageren til at gøre det, som vedkommende på en måde allerede har sagt ja til. Men det bliver ofte ikke til noget med at få noget gjort ved de E-mail, der kommer i en lind strøm. Det må vente, og så bliver det ikke til noget.

Vi kan jo ikke byde på noget interessant med mindre man synes det er en styrke af demokratiet at få flere partier i folketinget
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 10:52 #4
Nu forstår jeg langt bedre dine spørgsmål efter, du er så konkret.

Jeg kan godt se problemet. At folk har sagt ja til at modtage en e-mail om at skrive en vælgererklæring, men så ikke gør det, når de modtager en mail.

Min fornemmelse ud fra egen erfaring er, at du nok skal forvente, at der er et vist antal, der ikke orker at udfylde en vælgererklæring,. selvom de tidligere har sagt ja - måske har de endda sagt ja for at slippe høfligt ud af samtalen med den, der har spurgt?

I har nok samme dilemma som folk, der står på gaden og sælger avisabonnementer. At folk giver mails og navn, men aldrig går gjort noget ved det, når de får en henvendelse, fordi de fx har fortrudt.

Det er altid godt at lære af andres erfaringer. Har du forsøgt at spørge nogle af de andre partier, som har samlet vælgererklæringer ind via nettet, om de har nogle erfaringer, de vil dele ud af? Det tror jeg kun de ville glæde sig over at kunne dele ud af mht. erfaringer.

Jeg synes egentlig de overskrifter og måder, du har brugt lyder fornuftige nok. Problemet er nok bare det, at folk faktisk ikke altid gider udfylde ting på nettet, fordi det er tidskrævende - eller de fortryder.

Jo mere personligt, man kan gøre mailen, jo bedre vil jeg mene. Men det er selvfølgelig også en balance, at folk ikke føler sig intimiderende, og at man kan forekomme lidt professionel, når man repræsenterer et politisk parti.

Jeg tror bare du må prøve at indhente erfaringer, som jeg var inde på tidligere, og så ellers prøve det lidt af med forskellige metoder og se, hvad der virker. Måske kan du finde nogle tricks ved at læse nogle artikler e-mail-marketing.

Et aspekt kunne være hvornår på dagen, man sender sine mails ud, eller hvillken ugedag folk modtager den. Måske også noget med hvor hurtigt, de får den efter samtalen, hvor de siger, de gerne vil skrive under - og her vil jeg mene jo hurtigere, jo bedre, mens man stadig har motivationen efter at have lovet at skrive under.

Måske kan man også i den mail, man sender ud skrive noget om, hvor meget det betyder, at folk skriver under, noget statisttik for hvor mange underskrifter der mangler, evt. lidt om ens politik (men det kan jo skræmme folk væk, der egentlig bare i demokratisk ånd vil støtte opstillingen uden at være enige i synspunkterne).

Endelig vil jeg også mene, det er vigtigt at holde mailsne ret korte evt. med nogle korte overskrifter, så man kan overskue dem hurtigt i et enkelt skærmbillede. Det er endda muligt at mails med stort set kun det rå link til vælgererklæringen vil få flere til at klikke på det -. af ren nysgerrighed.

Jeg synes egentlig, det er et interessant dilemma, du har. Mit bedste råd er bare at prøve forskellige ting og så se, hvad der virker. Et godt e-mail-program, der kan give dig lidt statistisk feedback kunne måske være en god assistance i den forbindelse. Der kan du måske også drage nytte af nogle af de redskaber som folk inden for e-mail-marketing bruger.
Avatar billede Johs Juniormester
04. oktober 2017 - 11:17 #5
Tusind tak for rådene! De er gode. Tak fordi du ville gøre dig nogle tanker om emnet.
Har du lagt mærke til, at man i al almindelighed tilsyneladende får færrest mail lørdag-søndag.?Kontoret får også færrest effektuerede.
mvh
Johannes