Avatar billede ps76 Forsker
04. oktober 2017 - 19:34 Der er 5 kommentarer

Hjælp til valg af skærm

Jeg vil investere i en ny skærm. Er der nogen her der kender en ordentlig "søgemaskine", som har ALLE kriterier med? Det har edbpriser.dk og andre, jeg har fundet, nemlig ikke.
ELLER - kan I foreslå en skærm som lever op til dette:
Størrelse 31-32", min. 114hz,, max. 4ms, BUET. (Og så man kan se det, ikke bare den lille smule, nogle skærme har).
Mulighed for at opdele skærmen i f.eks. 4 separate billeder (til f.eks. finansielle informationer, som aktiekurser).
Højde incl. stativ max. ca. 55 cm. Mulighed for at tilte (ikke nødvendigvis dreje og ændre højde, men tilt).
Billedformat 21.9 - dvs. widescreen, hvorved den vel heller ikke bliver så høj.
Pris max. ca. 6.000...
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 03:49 #1
dele skærm op i 4 billeder osv, det er noget dit OS ska ku gøre. ikke skærmen.
skærme:

www.komplett.dk
www.proshop.dk
Avatar billede ps76 Forsker
05. oktober 2017 - 09:47 #2
Jeg kan dele min nuværende skærm op i to - Windows tast + arrow left or right - så har jeg to vinduer, hvor jeg kan arbejde i det ene, uden at det andet forsvinder.
Hvordan 4?
Avatar billede Slater Ekspert
05. oktober 2017 - 10:13 #3
Som sidwave siger kommer det an på operativsystemet. Har du Windows 10, skal du bare trække vinduerne hen i hjørnerne af skærmen. Trækker du dem til en af siderne, deles skærmen i to på midten. Trækker du til hjørnerne, deler du skærmen i 4.
Avatar billede ps76 Forsker
05. oktober 2017 - 10:37 #4
ja ok - det kan jeg godt se - sådan da. Siderne har det ligesom med at ville flippe op på halvdelen - men det er vist et spørgsmål om øvelse...så ok, case solved.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2017 - 12:17 #5
Du kan jo også overveje to skærme sat i vinkel i stedet for en stor buet. Men det har du sikkert allerede.