Avatar billede dk.jonas Praktikant
06. oktober 2017 - 12:30 Der er 12 kommentarer

Program der tager screenshots

Hej
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken kategori jeg skal skrive det her under.

Jeg er lærer og søger et program eleverne kan installere, der så kan tage vilkårlige screenshots og videresender det til min computer eller et sted, jeg kan tilgå.
Det er for at sikre mod snyd, så det skal ikke være noget de selv indstiller.
Håber nogle kan hjælpe?

Vh
Jonas Jensen
Avatar billede jalved Ekspert
06. oktober 2017 - 12:40 #1
Hej Jonas

Jeg kan godt se din tanke og forstår også fristelsen til at bruge sådant et program.

Men jeg synes, du skal overveje, om det er den rigtige vej. Lærer-elev-forholdet bygger bl.a. i høj grad på gensidig tillid.

Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine elever er - eller hvilken type elever, du har - men det bedste er at snakke om begrebet snyd, hvem man snyder etc. At du viser dem tillid og så håber, de også viser sig den tillid værdig.

Jeg synes den type kontrol, du er inde på er yderst fristende, for der skal nok være nogen, der snyder uanset hvad - men jeg tror bare ikke det moralsk set er den rigtige løsning.

Måske kan der også være et juridisk aspekt i den type overvågning - selvom den er et mild.

Tal om det i stedet for - og tænk på, at du aldrig helt kan gardere dig mod at nogen snyder. Sådan er det bare. Men har du et fint forhold til dine elever, vil det være et minimalt problem.

I al venlighed.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2017 - 12:54 #2
Kan laves perfekt med Windows eget klippeværktøj.
Vælg vinduesklip og under filer gem send til
https://ibb.co/g9Rykb
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2017 - 13:06 #3
Kan man göre det automatisk poko1? Tror det spörger efterlyser er et program der random sender screendumps.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2017 - 13:19 #4
#3 Har kun brugt det til at sende Billedvejledninger til bekendte og når man under filer bruger send til mailmodtager som vedhæftet skal man kun vælge hvilken adresse man sender til!
Avatar billede 450025 Ekspert
06. oktober 2017 - 14:32 #5
https://ibb.co/g9Rykb Denne adresse godtok ikke min data, svar Spam? Malware er hissig ser du.
Ok Ved bruk av Win10 er dette innbakt i programmet, jeg nytter dette hver eneste dag.

Om dette program kan brukes i andre er jeg ikke sikker på, Snipping Tool kan brukes i Win 7 også ser jeg enkelt å lett å bruke.
Men svaret #1 likte jeg godt og er enig i dette, men må man så har Microsoft levert et flott og enkelt program prøv det da vel..

Arne.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2017 - 16:11 #6
Snipping Tool er på dansk Klippeværktøj.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. oktober 2017 - 17:05 #7
Sorry poko1 tilgi meg jeg er Norsk.          (Hvordan brukes dette?)
En elev skal levere et oppsett en stil eller hva som helt et regnestykke. Til skolen eller hvem som helst.
Du Setter overskrift hva det er?    dato 06.10.2017.  dette  (Dette Skal sendes)
EKS: Dette.
.............................................................
https://ibb.co/g9Rykb Denne adresse godtok ikke min data, svar Spam? Malware er hissig ser du.
Ok Ved bruk av Win10 er dette innbakt i programmet, jeg nytter dette hver eneste dag.

Om dette program kan brukes i andre er jeg ikke sikker på, Snipping Tool kan brukes i Win 7 også ser jeg enkelt å lett å bruke.
Men svaret #1 likte jeg godt og er enig i dette, men må man så har Microsoft levert et flott og enkelt program prøv det da vel..

Eleven Setter sitt navn.
Arne. Fra Thailand.

(Nå må jeg være Dansk) ikke le av meg nå da?
Hent (klippeverktøy) til poko1 her må der øves lidt men utrolig enkelt og bruke. Takk Win7 og Win10. Godt at Microsoft kan fremstille noe fornuftig?

Så Gjør en ramme rundt alt sammen, Lagre som, legg det på skrivebordet (disktopp,) fin mailen din og legg dette som et vedlegg, (Dette burte alle kunne ellers kast dataen i søpla.)
………………..
Hva er gjort jo et foto? send det til skolelæren, eller den som skal ha det. Ingen kan endre dette veldig enkelt, der står navnet ditt? Dato, hadde jeg kunne få til et bilde her så skulle jeg ha satt det inn her, men Sorry det får jeg nok aldri lært har gitt opp poko1. Jeg er bare Amatør.

Men tros det så bruker jeg et langt annet system til dem jeg hjelper, og om dem er 90 år forstår dem dette, så enkelt er det, et bilde forteller så masse både for Bruker og den som skal løse en oppgaven.
Jeg håper dette var nyttig for tråstarter.

Arne.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2017 - 18:32 #8
Jeg tror i misforstår eller måske gør jeg det. Det som efterlyses er et program der random tager et screenshot og sender automatisk til en mailadresse. På den måde kan man se om eleverne har noget oppe på skærmen som de ikke må have.
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2017 - 18:40 #9
Jeg er enig med #6.
Avatar billede dk.jonas Praktikant
06. oktober 2017 - 22:29 #10
Det er præcis som michael_stim skriver i #8. Bedre formuleret end mit spørgsmål😊
Avatar billede dk.jonas Praktikant
06. oktober 2017 - 22:30 #11
I øvrigt skal det helst være noget der fungerer på chromebook og Mac
Avatar billede 450025 Ekspert
07. oktober 2017 - 03:17 #12
Til Spørsmålet og forstå hva spørges der om.
#6 Om vi andre har feil så har poko1 rett det er Klippevæktøy
Tråstarter skriv.
Jeg er lærer og søger et program eleverne kan installere, der så kan tage vilkårlige screenshots.
Dette programmet finnes i flere varianter, hvor finnes det, Win7 har det. Win10 har det.
(bare gå på søk skriv en U så kommer ordet Klippevertøy til poko1)

Er det ikke det der blir spurt om????

og videresender det til min computer eller et sted, jeg kan tilgå.

Da har jeg kun et svar på dette, videresend finnes på en Epost og vidersend det til computeren til Skolelæren og disponere han enten hjemme eller på Skolen.

Dette skal være en direkte oppgave mellom en elev og Skolen uten at andre påvirkes  av den. Og uten at andre kan endre den også.
Mulig jeg misforstår her?
Fordi dette er et bilde når man bruker klippevertøy til Poko1 ( smil til det skjulte Kamera poko1) og et kan nok endre jeg vet, og snyt elven der da tror jeg læren er oppmerksom på fra før. Det er hans jobb og plukke ut en slik elev.

Det er for at sikre mod snyd, så det skal ikke være noget de selv indstiller.

Denne setning her er lidt uklar formulert, hva Skolelæren selv skriv kan være lidt misvisende for andre og forstå. Jeg er lidt usikker her?

(Treng han karakterbok for seg selv og 6 er topp så får han bare max 5?)

#3 ser ikke bort ifra at michael_stim kan ha rett og det blir nået annet en det Tråstarter spør om. Mener jeg  tolker dette på denne måten jeg svarte og nå spørs det om hvem som får nedsatt karakter enten Skolelæren eller michael_stim
Selv tar jeg gjerne imot en 5-er i min alder er jo Topp?
Ha det godt Dere.
Arne.