Avatar billede Marksman Praktikant
08. oktober 2017 - 14:55 Der er 4 kommentarer

Jeg kan ikke game online mere på min PS4 efter jeg har fået ny router efter at have skiftet til YOUSEE.

Hvilke porte skal åbnes i min router så jeg kan gå online med min PS4?
Jeg er lige skiftet fra Fullrate til Yousee og oplever at hastigheden er faldet markant og jeg kan ikke længere game online pga. det. Jeg har kontaktet Yousee tech support og de siger at jeg skal finde ud af hvilke porte i deres router de skal åbne for at løse problemet. Hvor finder jeg ud af det eller er der et wizhead her der kan hjælpe mig? På forhånd tak :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. oktober 2017 - 15:31 #1
Med YouSee i den anden ende, er du sikkert blevet stoppet i en pulje med CG-NAT, da de er hårdt pressede på IPv4-adresser, altså "rigtige" internet-adresser.

Prøv lige på en PC at gå ind på [http://myip.dk/] og tjek din egen adresse?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2017 - 18:54 #2
Når der ikke kan oprettes forbindelse til PlayStation™Network

Brug PlayStation™Network til at forbinde dit PS4™-system med en PlayStation™Network-server eller et andet PS4™-system. Når du bruger PlayStation™Network på et kontor eller et andet sted med et delt netværk, en firewall eller andre sikkerhedstiltag, kan det forhindre, at PS4™-systemet kan oprette forbindelse til PlayStation™Network. Hvis dette sker, kan du se portnumrene nedenfor, som bruges, når du forbinder PS4™-systemet til en PlayStation™Network-server.

TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
UDP: 3478, 3479

jf http://manuals.playstation.net/document/dk/ps4/settings/nw_test.html
Avatar billede hemberg Forsker
09. oktober 2017 - 23:42 #3
Burde alt det der ikke kunne ordnes via Upnp portåbning. i hans router?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2017 - 11:04 #4
Jeg mener umiddelbart at PS4'eren kun vil anerkende det som en "næsten ok" forbindelse til internet, hvis den er gemt bag CG-NAT. Den vil gerne have en rigtig yderside-IP.