Avatar billede Uvanga Ekspert
08. oktober 2017 - 20:01 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Flytte filer fra win10 til USB - er filer så helt væk fra PC?

Jeg vil gerne være helt sikker på at slettede filer ikke kan gendannes på PC.
Der findes godt nok programmer som "Wipe file". Men hvis man flytter filer til ekstern USB-enhed er man vel 100% sikret mod gendannelse. Eller efterlades der noget på PC'en?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. oktober 2017 - 20:13 #1
De vil stadig kunne gendannes. Det er nødvendigt at overskrive dem med et wipe-program. Til gengæld er én simpel overskrivning nok, selv om diverse programmer giver mulighed for flere overskrivninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2017 - 20:14 #2
En fil der kun slettes med Windows er kun slettet helt når ny data overskriver filen.
Så skal den slettes helt skal filen overskrives.
Har selv brugt Eraser til dette formål. Når jeg havde den installeret lå den i højreklik menu så jeg hurtigt kunne overskrive hvis det var nødvendigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2017 - 20:15 #3
Enig i #1 :-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. oktober 2017 - 20:19 #4
Hvis du allerede har flyttet filerne, så de ikke er synlige, kan f.eks. CCleaner overskrive ledig plads på drevet. Så kan de ikke gendannes.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. oktober 2017 - 21:38 #5
#4
Jeg er ikke sikker, men mener der findes programmer, der kan gendanne slettede og overskrevne filer, men det er ikke noget man lige gør, og det koster med garanti spidsen af en jetjager.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. oktober 2017 - 23:04 #6
Jeg har lige for en bekendt gendannet fra en Harddisk der var gået i RAW tilstand efter ny formatering kunne jeg gendanne hele disken med Recuva Free men det tog over et døgn med dokumenter billeder og video og musik.
https://ibb.co/n4v6rG
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. oktober 2017 - 13:45 #7
Tak for alle kommentarer.
Jeg vil gå efter det sikre, og overskrive HD.