Avatar billede Marlene Nielsen Praktikant
09. oktober 2017 - 08:08 Der er 8 kommentarer

Asus pc starter ikke

Hej min datters skole pc er gået helt amok, hun har hentet nogle windiws opdateringer så virkede hedes tochpad ikke så ville vi gendanne pcen til før opdateringer og pludselig stod der at den ikke kunne gendannes og nu kommer der ved starten frem hun skal give hendes kode som hun plejer også vises der blå skærm hvor der stor forbereder windows og efter nogle minutter går den i sort men hendes tochpad virker igen, vi har prøvet med et usb stik med sikkerhedskopi på men intet sker nogle der kan hjælpe
Avatar billede INK Ekspert
09. oktober 2017 - 09:21 #1
Du skal forsøge at starte din pc i såkaldt fejlsikret tilstand. Følg anvisningerne på Microsofts hjemmesider:
"Genstart din pc. Når du kommer til logonskærmen, skal du holde Skift nede, mens du vælger Tænd/sluk. ...
Når din pc er genstartet, skal du vælge Fejlfinding> Avancerede indstillinger > Startindstillinger > Genstart på skærmen Vælg en indstilling.
Når din pc er genstartet, kan du se en liste over indstillinger."

Maskinen er formentlig gået i stå under en opdatering, og der mangler de rigtige drivere til skærmen. Dem kan du formodentlig hente hos ASUS om nødvendigt, men gentagne starter af din pc og lade den bare stå i nogle timer, så kan den måske selv opdatere.

Du kan også forsøge reparation som en valgmulighed, der fremkommer ovenfor.
Avatar billede Marlene Nielsen Praktikant
09. oktober 2017 - 11:28 #2
Så troede jeg lige det ville virke fik den til at nulstille men efter ca 30 min stod der det ikke var muligt og nu er der sortskærm hvor der står Asus in search og incredible har prøvet f8 f9 osv uden held
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2017 - 12:22 #3
Prøv og hiv batteriet ud, hold tænd-knappen nede nogle gange af ti sekunder.

Nogle gange skal computeren have noget andet at tænke på.

Mens batteriet er ude, så prøver du at starte den op og se om, du når logon-skærmen. Hvis kommer frem til den, så følg opskriften i #1.
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2017 - 12:23 #4
Mens du holder tænd-knappen nede, skal der heller ikke være ledning på :-)
Avatar billede Marlene Nielsen Praktikant
09. oktober 2017 - 13:42 #5
Har et problem kan ikke se at jeg kan tage batteriet ud og har prøvet både med og uden strømstikket i intet reagere den på og der er bare ingen penge til en it ekspert eller anden pc
Avatar billede jalved Ekspert
09. oktober 2017 - 14:15 #6
Der er flere muligheder endnu :-)

Hvad er det mere nøjagtigt for en Asus pc, din datter har? Gerne hele modelnummeret.

Og hvilken version af Windows har du?

De opdateringer, din datter hentede, var det fra Microsofs hjemmeside, via den indbyggede update i computeren - eller kan hun have fået hentet noget "snavs" et andet sted fra?

Tænder computeren, når du prøver og hvad sker der så - hvor langt kan du komme?

Jo mere, du fortæller, jo mere præcis kan folk rådgive dig :-)
09. oktober 2017 - 15:09 #7
HEJ

Jeg ville gøre følgende:

1: Konstatere om maskinen er i orden på det maskinelle (altså om isenkrammen fungerer).

2:  Derefter ville jeg finde ud af om programmerne fungerer // altså softwaren.

HARDWARE_CHECK:

(Dette er sikkert overflødigt, men jeg vil anbefale dig at gøre følgende:

1: SLUK MASKINEN.

2: VEnt i ca. 2 - 3 minutter ( og jeg mener 2-3 minútter). Ikke 2 EDB-minutter. Et EDB minut er (aller helhest længe at vente- jeg ved det , men her er det vigtigt at minutterne er FYSISKE minutter ( altså 180 sekunder !!!) .

Tænd igen.  Mens maskinen er ved at starte op trykker du på enten F1, F2 , F11 eller F12 (sandsynligvis F2 ) .  Men det er lidt afhængig af, hvad slags maskine du har.

HVIS du får en BLÅ SKÆRM med en masse teknisk information , kan jeg berolige dig med at din datters maskine er i orden på det maskinelle // hardwaren og at problemet ligger i din windows software.

Har du en WINDOW CD ?  eller noget andet du kan starte op på ?

Du kunne prøve HIRENS Start-cd .

https://www.lostwindowspassword.com/windows-tips/hiren-boot-cd-16-2-iso-free-download.html

Men da vil jeg stærkt anbefale, at du får en af dine teknisk orienterede venner til at hjælpe dig - dette KAN være lidt kompliceret, for en IKKE tekniker ....

KRistian
Avatar billede jalved Ekspert
13. oktober 2017 - 17:03 #8
Fik du løst problemet?