Avatar billede JensV Juniormester
10. oktober 2017 - 12:37 Der er 2 kommentarer

Lyd fra TV

Er det muligt at få lyd fra TV til et bluetooth-headset og samtidig bevare lyden fra TV'ets højtalere, således at lydniveauet kan justeres individuelt i headset?

Mit nuværende TV er et Philips, men en eventuel løsning skal naturligvis også kunne bruges, hvis jeg udskifter TV'et til et andet mærke.

Med venlig hilsen
Jens Vauvert
jens@vauvert.dk
mobil 23717050
Avatar billede INK Ekspert
10. oktober 2017 - 12:55 #1
De fleste tv kobler højttaler-lyden fra, når man forbinder hovedtelefoner til stikket. Formoder du skal koble en Bluetooth-boks på dette stik for at sende til hørebøfferne?
I så fald bliver det svært.
Hvis du kan koble B-boksen på en anden lydudgang, så kan det måske lykkes??
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 13:50 #2
Hvad er det for et mærke Philips, du har?

Nogle tv kan indstilles individuelt for højttalere og øretelefoner.

Hvis dit tv ikke har denne mulighed, kan du evt. tilkoble en billig tv-boks med øretelefonstik.

Du kan også splitte øretelefonstikket i to - og så sende lyd til et sæt højttalere og til øretelefoner samtidigt.

Efter sigende er det muligt på visse nyere Samsung tv at bruge begge funktioner samtidigt. Så det er selvfølgelig også en mulighed at købe et nyt tv, hvor du er sikker på funktionen er.