Avatar billede oppes Seniormester
10. oktober 2017 - 16:10 Der er 13 kommentarer

HpPhotosmart 6520 Kan ikke skifte blækpatroner

På display'en stårgule trekant og Problem med patroner.
En eller flere patroner mangler eller er beskadiget installer eller erstat de berørte patroner.
Og så er der en firekant med rød farve (magneta)  når jeg lyfter lågen for at skifte så står det en tekst på display'et Dør open Adgangsdæksel til blækpatron er åbent.

Så sker der ingenting jeg kan ikke få fat i patroner fordi de kommer ikke fram til mitten.
nogen der har en ide!
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 16:19 #1
Hvis du finder dine printerindstillinger, så kan du finde et sted, hvor der står noget med skift af patron. Hvis du aktiverer det, så kører printerhovedet frem i den rette position.
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 16:32 #2
https://support.hp.com/hk-en/document/c03355180

Skal dit spørgsmål forstås sådan, at du rent faktisk følger vejledningen, men at du alligevel ikke kan komme til at skifte?

Det er ikke ikke sikkert, du har sådan en menu, som jeg foreslår i #1.
Avatar billede oppes Seniormester
10. oktober 2017 - 16:48 #3
Der kommer KUN det jeg har beskrivet på displayet så tidligere har jeg altid fået patronerne på mitten når jeg lyfter dækslet op
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 16:53 #4
Er det ikke muligt at snyde den ved at gøre den klar til print - og så bare tage strømmen direkte ved at hive stikket ud, når printerhovedet når midten?
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 17:29 #5
En tilføjelse til #4...

En lidt brutal løsning med en grydeske af træ :-)

Men så længe det virker...
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 17:31 #6
Avatar billede oppes Seniormester
10. oktober 2017 - 18:27 #7
Nej nej nej intet vil hjælpe
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 18:30 #8
Sådan noget l... :-)

Du kan selvfølgelig prøve at afinstallere printeren helt, køre en CCleaner - og så installere den igen. Det kan jo være, den så vil makke ret.
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2017 - 19:23 #9
Du skriver: "...Dør open Adgangsdæksel..."

Jeg har et aldeles lavteknologisk forslag. Min tidligere Canon-printer "troede" af og til, at frontlågen, hvor papiret kom ud, var lukket, når jeg ville printe. Det var den ikke, så jeg konkluderede, at der måtte være en føler et sted, som ikke registrerede lågen som åben. Løsningen var 4-5 gange "åbn-smæk i" med lågen. De var ret voldsomme, men dog ikke så voldsomme, at de smadrede lågen eller andre dele af printeren. Andre gange skulle printeren have et par faste dask med hånden i nærheden af lågen.

Det virkede :-)
Avatar billede oppes Seniormester
12. oktober 2017 - 14:51 #10
tak for de gode råd, men der kan desværre ikke fungere så næste er at jeg skal ha en ny.
nogen af jer der vil anbefale en solidt og BILLIGT printer til hjemmebrug.
Helst en der kan bruge HP-patroner 364, fordi jeg har en  7 patroner tilbage.
Avatar billede jalved Ekspert
12. oktober 2017 - 16:37 #11
Du behøver ikke nødvendigvis hænge dig i det med patronerne. Du kan sælge dem i DBA.

Til min egen printer bruger jeg kopipatroner (men det er ikke til fotos). Har senest købt fire sæt (20 patroner i alt) til under 100 kr.

Hvis du beslutter dig for at det med patronerne trods alt ikke er så vigtigt, vil jeg foreslå en fra Canon Pixma-serien.
Avatar billede oppes Seniormester
12. oktober 2017 - 17:15 #12
Ja det er nok det jeg gør tak for tippet.
Avatar billede oppes Seniormester
24. oktober 2017 - 12:08 #13
Købte en Epson XP-645