Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 08:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

wifi dur ikke.

win10, chrome, pc.
min printer er en Epson Expression Home XP-345, på displayed på printeren står der, at alt er som  det skal være, men på min pc står der, at ssid kan ikke hentes, men på  displayed på printeren står der det helt rigtige netværk.
hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2017 - 09:54 #1
har din pc en wifi-kort?
er dette kort tændt?
Kan du se andre wifi?
hvis printeren er tilsluttet wifi - får den så en IP-adresse?
Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 10:04 #2
1 ja
2 ja
3 ja, der er flere.
jeg ved den er i enhedshå., men om den har IP adr. det ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2017 - 10:10 #3
Hvad er det, problemet er? kan du ikke forbinde din pc til din wifi? eller kan du ikke forbinde printeren til wifi? eller kan de ikke se hinanden på dit wifi? eller...?
Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 10:21 #4
jo, den får en IP adr..
Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 10:32 #5
jeg kan se printeren i enh., men når jeg prøver, at scanne, så får en melding om, at der ikke er nogen scanne? printe vil den heller ikke, jeg har prøvet at starte forfra 4-5 gange.
Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 10:42 #6
jeg har lige fået den til, at kopiere?? og udskrive dur, det er nyt for mig. bare ikke scanne den kan ikke se scanneren, så tæt på har jeg ikke været før.
Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 11:26 #7
Og nu scanner den??
du er i sandhed "guruen", 1000 tak hjælpen.
Avatar billede Mikael Ekspert
11. oktober 2017 - 11:28 #8
Har oplevet noget ligende med en HP "alt i een"
Husker ikke helt da det er længe siden..

Men noget med at en "firewall" ikke tillod, at Scanneren fik adgang til computeren.
Print fra computer til printer virkede godt nok.. Da der så kun blev "snakket sammen" fra computer til printer. Og ikke begge veje som under Scan.

Prøv at slå "firewall" fra midlertidigt.

Enten virker det, eller ikke ;) ;)
Avatar billede por1 Seniormester
11. oktober 2017 - 11:39 #9
det VIRKER,
Avatar billede Mikael Ekspert
11. oktober 2017 - 11:49 #10
Hvis det virker, så KAN der laves en "undtagelse" i firewall. Så denne kan slås til igen..

Lidt bøvlet som jeg husker det ?? ;)