Avatar billede por1 Seniormester
12. oktober 2017 - 11:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Expression Home XP-345

pc, win 10, chrome.
Hvordan gør jeg mit scan større? har prøvet både 200 og 1200, samme resultat! har også prøvet, at forstørre scannet til 200%  samme resultat!
Hvad gør jeg (forkert)?
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2017 - 11:40 #1
Hvad er størrelsen på det, du vil scanne, og hvor stort skal det være? Og hvad er det, et billede, eller...?

Og hvad skal det scannede bruges til, print eller kun på computeren?
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. oktober 2017 - 11:40 #2
Du skulle måske prøve at afinstallere driverne, og derefter geninstallere disse

Der er et link herunder. Det er da værd at prøve.

https://www.epson.co.uk/viewcon/corporatesite/products/mainunits/faq/7901/20005
Avatar billede por1 Seniormester
12. oktober 2017 - 11:57 #3
#1 det  er et frimærke, kun til brug på pc.
25-50% større vil være fint.
#2 inst. den i tirsdags, sprit ny. men et forsøg værd, det er gratis.
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2017 - 12:53 #4
Størrelsen af frimærket på din skærm vil afhænge af to ting: Antallet af pixels på din skærm og antallet af pixels i det scannede billede. Hvis din skærm f.eks. er på 1600x1200 pixels, vil et billede med 800x600 pixels fylde halvdelen af skærmens højde og bredde, altså en fjerdedel af skærmens samlede størrelse.

Antallet af pixels i et scannet billede vil afhænge af billedets størrelse i centimeter/millimeter/tommer og den valgte DPI ved scanningen. Hvis dit frimærke f.eks. er 30x20 millimeter vil en scanning med 300 DPI give et billede med ca. 354x236 pixels, og en scanning med 600 DPI vil blive til ca. 708x472 pixels. På skærmen vil et scan med 600DPI altså blive dobbelt så stort på begge ledder.

Prøv at lave to scanninger med henholdsvis 300 og 600 DPI, gem billederne på dit skrivebord, højreklik dem nu og se, hvor store de er.
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2017 - 13:02 #5
Og de DPI'er, jeg skriver om i #4, kaldes nogle steder PPI'er. Det er en længere historie, som du kan læse om her:

https://www.scantips.com/begin.html
Avatar billede por1 Seniormester
12. oktober 2017 - 19:44 #6
Jeg fordybede mig i nettet og fandt  frem til, at epson scan 2 sku' aktiveres, efter kørte bare.
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2017 - 19:56 #7
#6.

Hvordan fik du så scannede billeder ud af det, før du aktiverede scan 2?
Avatar billede por1 Seniormester
12. oktober 2017 - 20:23 #8
jeg brugte det gl. scanner program.
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2017 - 21:28 #9
Ok og tak :-)