Avatar billede haki Mester
12. oktober 2017 - 11:39 Der er 11 kommentarer

WINDOWS 10 UPDATE

HEJ
Der er installeret Windows 10 på min stationær PC og den virker fint.
Men det er lidt irriterende med de UPDATE hele tiden.
Kan man slå fra UPDATE  af WINDOWS 10 nogle steder ?
I Indstillinger?

I de tidligere version af Windows kunne man gøre det.

I forvejen tak for hjælp.

Mvh
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. oktober 2017 - 11:56 #1
Der er måske hjælp at hente her:

https://www.it-blogger.dk/stop-automatisk-opdatering-af-drivere-i-windows-10/

PS. Jeg kender ikke rigtig til Windows 10, da jeg selv har Windows 7
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. oktober 2017 - 12:33 #2
Hvis det er Windows 10 Home, så er svaret nej. Det er kun muligt at slå opdateringer nogenlunde fra i Windows 10 Ultimate og Enterprise.

Men du kan omgå det ved at slå selve tjenesten fra.
Sådan gør du:
Gå ind i indstillinger.
Søg på tjenester og find Windows Update servicen.
Dobbeltklik på servicen/tjenesten og tryk på Stop. Vælg herefter deaktiver.
Så opdaterer den ikke længere.

Det kan dog ikke anbefales, da nogle af opdateringer kan være vigtige for sikkerhed m.m.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 14:09 #3
Der kører en opgave (opgavestyring...scheduled tasks) som tænder servicen igen - så også den skal slås fra - i hvert fald på enterprise udgaven af windows 10.
Er du måske insider? - da får man i hvert fald rigtig mange opdateringer (et nyt build hver uge eller noget i den retning)
Avatar billede haki Mester
12. oktober 2017 - 14:57 #4
Insider, ??????!!!!! Jeg er bare en mand, der har bare brug for hjælp...That's all.
Tak for hjælp
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. oktober 2017 - 15:12 #5
Jeg synes at kunne fornemme du blev lidt fornærmet, på grund af det der står i #3 om insider.
Det er der ikke grund til, så derfor har jeg indsat linket her under:

https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Insider&prev=search
Avatar billede 450025 Ekspert
12. oktober 2017 - 15:21 #6
Ok haki jeg kjøper den og er du en mann så passer du oppdateringer dine, og det gjeller hele veien, eller er du av den oppfatning at bare forskyv Problemerne som noen er inne på her, så går alt rette veien svaret er  nei.

Takk for du forteller hvilken oppdatering vi snakker om, for oss er dette kjekt å få vite om du treng hjelp?

Om jeg har hatt Flax nei men passer oppdateringer ok, gjør man ikke det så har du et problem, jeg hjelper flere eldre og gang på gang så er der problem hjelp skriker dem.

Feil kan oppstå ja helt klart men hvorfor er jeg så heldig da jeg bruker flere maskiner, dem står alle som en lydig Buhund og bjeffer ikke engang.
Bruker både Pro og Home.

Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2017 - 16:59 #7
Vil ikke anbefale at droppe at få opdateringer. Dit system bliver usikkert og hackere har lettere adgang hvis den ikke er opdateret. Man kan i indstillinger justere hvordan disse opdateringer skal installeres så det sker med mindre gene.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. oktober 2017 - 01:29 #8
#7 Ikke slå av helt rett, skriv 220661 og enig.
Var det en tanke og tenke nytt? Hva med og tilbakestill PCen, starte på ny frisk?

Dette er et valg jeg har gjort flere gange selv, og du har 2 valg, du kan fjerne alt en ny frisk opplevelse men så behold dine private filer, lidt jobb blir det jo.

Neste løsning fjern alt ink filer anbefaler den løsning men det krever at apper og dine private filer må legges inn på nytt.

Da må du bruke Skyen, Ekstern harddisk for oppbevaring og du får enda mer jobb men er vert dette.

Når dette er gjort er computeren ny og da setter du opp Disktopp som du vil ha den legg inn dine private filer igjen. Slet det du ikke trenger av dem tar bare plass.

Prøv computeren er den som du vil ha den så sjekker du oppdateringer vil tro du har siste oppdatering da, om ikke bruk så. Se etter oppdateringer du skal da få et grønn kule med en v og du kan sjekke loggen etterpå.

Kvalitetoppdatering 8.
for Windows 10 1703 for x64-based Systems (KB4041676) da er du i mål.

Neste stepp om alt er ok så lager du et Gjenoppretnings punkt. Det er viktig ikke bruk dem computeren sette nei sett dine egne punkt og når computeren er optimal, og du selv så gjør dette i blant.

Se #6 hva jeg skrev jeg har brukt begge måter fjerne filer og beholde dem, og bruker Gjenoppretnings punkt, computeren er 100% seif, var dette en tanke så prøv den da.
Windows har også en løsning til men tar ikke den nå Problemløseren.
Seir da bare Lykke til.

Arne
Avatar billede Jhja Seniormester
13. oktober 2017 - 18:50 #9
Microsoft sender sikkerhedsopdatering ud en gang hver måned, det er til at leve med synes jeg. Enig med #7, sikkerhedsopdatering er vigtige.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. oktober 2017 - 19:21 #10
#9 Jeg er helt enig med dig. Det svarer lidt til at forlade sin bil ulåst. Det er jo desværre langt fra alle der kan holde næverne i ro, men absolut skal rode i andres ting.
Udover at have slået opdateringer til, er det også vigtigt at have et ordentligt antivirusprogram installeret i computeren.
Selv har jeg installeret Norton Internet SecurityWindows 7 på både min stationære og min bærbare.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. oktober 2017 - 03:02 #11
Godmorgen ErikHg og 22066.
2 Ting som er viktig for meg er kaffekoppen på Terrassen nyte det fine været kl er bare 6.00 og go snakke lidt med hunden Long og etterpå så posten.

Jeg blir så glad hver gang jeg ser hunden din Erik navn. Ja jeg Låser bilen joda det går automatik i det en knap og det er seif,
computeren nei jeg har sagt til kjerringa røre du den blir det skilsmisse fakta.

Også jeg er enig oppdateringer 1 gang i mdr lever vi godt med, justere hvordan i innstillinger er det greit i Pro, Home lidt verre syntes ikke dette er noe hinder for meg heller dette.
Norton Internet SecurityWindows er nok greit jeg likte ikke den men vet du kjøre Win7 og da er det nok på sin plass det.

Jeg bruker jo Win10 og er rimelig godt fornøyd med Defender + Malwerebytes brukt det lenge enkle å bruke også. Defender blir bedre å bedre merker jeg.

Jeg måtte hjelpe en med Win7 å språk lidt vrien men fikk det til, han hadde levert maskina til en Thai på Rep å da er det normalt at der blir konflikter på mange vis, den Gamle Gubbe sa han har forstyrt hele dataen min den er ubrukelig?

Har jo selv hatt Win7 så, han tok frem en vinflaske å var så bli etterpå.

Jeg opplever at en del over dimensjoner Sikkerheten har flere antivirus
programmer ++, det blir som hund og katt det blir bare krangel det.
Det enkleste er ofte det beste, nå er disse eldre forsiktig med penga det må ikke koste noe selv om dem har penga nok Gratis jo da er alt ok.

Win10 helt enig med deg 220661
Vil ikke anbefale at droppe at få opdateringer. Dit system bliver usikkert og hackere har lettere adgang hvis den ikke er opdateret.

Jeg Arne går faktisk inn og sjekker manuelt om alt er ok med oppdateringer kanskje en uvane det men når jeg hjelper andre med alle deres problemer så er der sluntret unner med oppdateringer og da får dem ha det godt.
Derfor treng jeg ikke Fesbook det sosiale samvær fungere godt nok.
Ønsker bare en god Helg til Dere begge.

Arne.