12. oktober 2017 - 20:37 Der er 17 kommentarer

Windows udløber snart, kan jeg downgrade til windows 8 eller noget andet windows gratis?

Hej

Jeg har set at min windows udløber 25/10-2017 20:30 ved hjælp af en kommando inde i cmd (slmgr /xpr).

Kan jeg få en anden windows (jeg har windows pro pt) inden min udløber?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 20:49 #1
Windows pro siger ikke noget om hvorvidt det er XP til W10.
Men windows udløber ikke på den måde, at det går i stå, men opdateringer til f.eks. windows XP udløber snart, og så bliver den mere sårbar for angreb ude fra.
Hvis du vil have en anden windows, skal du købe den.
Det er noget andet, hvis du har en prøveversion af en windows, den lukker gradvis ned, hvis man ikke betaler til Microsoft.
12. oktober 2017 - 20:51 #2
Hvad er XP til W10?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 20:53 #3
Ps. ud fra Overskriften på dit  spørgsmål, vil jeg gætte på, at du har windows 10?
Hvis du har opgraderet fra W8, ja så kan du godt gå tilbage til den.
Men hvis du ikke har licens til W8, får du samme problem med betalingen.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 20:55 #4
Det er bare versionerne fra Windows XP-W7-W8-W8.1-W10.
12. oktober 2017 - 20:55 #5
Ja, jeg har W10, men er der nogen måder hvorpå jeg kan se om jeg havde W8 før?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 21:01 #6
Hvis der er, kender jeg den ikke, men det kommer måske til at fremstå hvis du forsøger at nedgradere.
Har du opgraderet til W10 efter gratis fristen? Hvor står der noget om udløbsdatoen?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 21:05 #7
Nb. Husk at lukke dine spørgsmål, også selv om de er gamle.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1001729
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2017 - 21:58 #8
Hvad står der om aktivering, når du i Windows10 går i indstillinger - opdatering og sikkerhed - aktivering?
Her står Windows version Home/Pro etc.
Endvidere vil der være angivet hvordan den er aktiveret.
Avatar billede jalved Ekspert
12. oktober 2017 - 22:00 #9
Du kan evt. kigge her.

Kan være det var en mulighed, men ved ikke lige, hvordan det evt. ville forholde sig til, at du tidligere havde haft Windows 10 pro.

https://www.howtogeek.com/265409/you-can-still-get-windows-10-for-free-from-microsofts-accessibility-site/
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 22:03 #10
#9 Artiklen er fra July 31st, 2016 :-)
Avatar billede jalved Ekspert
12. oktober 2017 - 22:09 #11
Hej valby1 :-)

Ja, men jeg fulgte linket til Microsoft, klikkede på det og en exe-fil poppede op - så det virker tilsyneladende stadigt. Ellers godt med lidt kildekritik, artikler kan hurtigt blive for gamle.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 22:24 #12
Ja ok, men hvad menes der med " If you use assistive technologies, you can upgrade to Windows 10" ?
Avatar billede jalved Ekspert
12. oktober 2017 - 22:31 #13
Hjælpemidler... Fx har brug for større tekst eller større kontrast.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 23:53 #14
#13 Ja det slog jeg op i ordbogen, men jeg kunne ikke se sammenhængen med windows.
Avatar billede posten Ekspert
13. oktober 2017 - 04:02 #15
Sådan får du opgraderingen uden beregning:

Fra din Windows 7 eller 8.1 enhed, gå til hjemmesiden med titlen " Windows 10 gratis opgradering til kunder, der bruger hjælpemidler ." Klik på knappen Opgrader nu. Kør den eksekverbare fil for at installere opgraderingen.

Microsoft viser derefter en række skærme, der tager dig trin for trin gennem opsætningen. Følg skærmene, indtil Windows 10 er komfortabelt indlejret i din enhed.

find link : https://www.cnet.com/how-to/microsoft-windows-10-free-upgrade-offer-assistive-features/
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2017 - 06:19 #16
Er det ikke bare at aktivere Windows?
Avatar billede Jhja Seniormester
13. oktober 2017 - 18:36 #17