Avatar billede Christian Juniormester
16. oktober 2017 - 12:53 Der er 7 kommentarer

Råd til mobilkøb

Hejsa :)
Hvilke af følgende ville være det bedste køb?
Samsung s7 32 GB - ca 3200 kr
Oneplus 3T (brugt) 128 GB - (vil maks give 2200 kr. er det for meget?)
Huawei p10 64 GB - ca. 3700 kr

Hvad er jeg erfaring med køb af brugte telefoner. Kan det betale sig og hvor meget skal prisen falde efterhånden?
På forhånd tak!
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 13:17 #1
Jeg synes, det kommer lidt an på, hvad du skal bruge den til.

Hvis du er ganske gennemsnitlig mobilbruger, så tag den, du umiddelbart bedst kan lide.

Gå evt. efter den model af dem, der har det nyeste Android installeret (ikke nødvendigvis det seneste).

Jeg ville hellere købe en ny model fra en tidligere serie og spare måske 50% - end at købe den nyeste model til fuld pris - så jeg ville ikke købe nogle af dem, du lister op.

Men igen - det afhænger af hvilken type bruger, du er.

Hvis du køber brugt telefon, er min erfaring, at rigtig mange sætter prisen alt for højt fx i DBA. Så spørg til flere på én gang, vær tålmodig - og afgør med dig selv, hvad du max vil give i prisen på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2017 - 13:46 #2
der var en artikel i morges (den er blevet væk for mig nu), det skrev om oneplus som sender masser af brugerdata hjem til moderskibet (Kina). Det vil de så måske skulle reducere fremover, men pt er det ikke godt med dem.
Jeg er selv på samsung (a5 2017) og de har Knox med en sikker mappe som man kan låse sine vigtige data i (krypteret)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2017 - 16:33 #3
jeg vil holde mig væk fra huawei. det er kinesisk spyware og 10 øre værd
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2017 - 18:11 #4
<satire>huawei er da ok - tdc fik et godt tilbudt på at bruge det overalt i deres netværk</satire>
Så alt i alt - der er samsung tilbage - sydkorea - det er dem, vi i vesten holder med...
Avatar billede Carnac Forsker
16. oktober 2017 - 18:56 #5
Kæft hvor er paranoia ramte her på Eksperten.

Ja Huawei, Apple, Samsung og alle de andre har adgang til stort set alt man foretager sig med telefonen. Men de er sgu da pisseligeglade med hvad den gennemsnitlige Hr og Fru Jensen foretager sig.

Alle de 3 telefoner du nævner kan alt hvad en alm. bruger har brug for.

Så vælg OnePlus hvis du går efter best bang for bucks.

Vælg Samsung hvis du værdsætter et virkelig godt kamera. Langt hurtigste autofokus, bedste ois (optical image stabilization) og bedste resultater hvis man tager billeder når det er mørkt.

Jeg ser ikke den store grund til at vælge Huawei´en, med mindre man specielt kan lide dens design, emui styresystemet eller hvis man kan finder et slagtilbud på den. Det er en ganske god telefon, men ikke så meget bedre, at det refærdiggører den markant højere pris.

Personligt ville jeg vælge Samsung´en, udelukkende pga. kameraet. Det er fedt at kunne hive telefonen frem, trykke to gange på home-button og så er kameraet klar med ultra hurtig fokus. Tager skide gode billeder som er klare og farverige. Og så er der bare intet der slår en super amoled skærm.

Jeg har i øvrigt selv Samsung Galaxy S7 Edge. Bedste telefon jeg nogensinde har haft. Var så også lidt pebret, da jeg købte den på udgivelsesdagen for 1,5 år siden.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2017 - 19:22 #6
det er ikke paranoia - men et valg om, hvem du aflevere dine data til. Hvis det var så ligegyldigt, hvorfor tjener google så penge på de selv samme data - google har bare en gratis søgemaskine - det kan de ikke leve af. Data er magt.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 08:46 #7
prøv at se på mobilsiden.dk hvad der er gang i!