Avatar billede mortenernst Juniormester
16. oktober 2017 - 18:07 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Brugt android telefon låst til gammel googlekonto...

Jeg har netop solgt min kones Samsung Galaxy S7 Edge, da hun ikke kunne vænne sig til android og ville tilbage til iPhone... Jeg er selv iPhone-bruger, og ikke så ferm til android, men jeg troede virkelig, at jeg havde fået slettet alt på den inden videresalget. Nu har jeg imidlertid lige fået en besked fra køberen, der siger, at han ikke kan få telefonen i gang, da den kræver den google mail, som i forvejen er brugt på telefonen - hvilket jo nok vil sige min kones googlekonto! - Hun er i sagens natur ikke så interesseret i, at jeg sender den nye ejer hendes kode, så hvad søren gør jeg???
Avatar billede Carnac Forsker
16. oktober 2017 - 18:30 #1
Jeg havde engang samme problem. Der var ikke andet at gøre, end at han måtte komme til mig igen, og så jeg loggede ind på min konto og slettede den fra telefonen.

Vi prøvede alt muligt andet først, men det kunne ikke lade sig gøre.

Ja det er vildt, at en factory reset ikke er nok til at slette éns konto. Men det er af sikkerheds hensyn, hvis telefonen fx bliver stjålet, så man ikke bare kan factory resette den.
Avatar billede jalved Ekspert
16. oktober 2017 - 18:47 #2
Ret sikker på #1 har ret.

Evt. kan man forsøge metode 2 her - som inkluderer en pc og et sub-kabel. Men om det virker ved jeg ikke.

https://www.progeeksblog.com/bypass-factory-reset-protection-on-samsung-devices/
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 07:59 #3
Det er en tyverisikring, derfor skal man indtaste googlekonto & kode
enten skal du "låne" telefonen tilbage, eller din kone skifter kode til "noget simpelt", sender det til køberen (måske via telefonopkald, hvor køberen indtaster koden) og så skifter koden (på google-kontoen) tilbage til det oprindelige.

det kunne altså være en hurtig måde at løse det på - især hvis din køber ikke gider at følge ovenstående link...
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 08:45 #4
giv ham konens kode, hun kan bare lave en ny kode, og det er godt at skifte kode engang imellem.
Avatar billede abouza youssef Praktikant
09. oktober 2021 - 18:46 #5
Du kan downloade Easy Samsung FRP Tool 2021 fra webstedet med alle funktionerne gratis og omgå frp Samsung s7 edge gratis
https://frplock.net/download-easy-samsung-frp-tool-2021/