Avatar billede CHC Forsker
17. oktober 2017 - 09:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel - tæl alle celler startende med 1 i et andet ark

Hej

I ark 1, kolonne A har jeg en masse tekst/tal i en endeløs række, hvor jeg gerne  vil tælle f.eks. alle celler, som starter med 1. Hvordan ser denne formel ud?

Vh CHC
Avatar billede finb Ekspert
17. oktober 2017 - 09:21 #1
=tæl.hvis(a:a;venstre(a1;1)=1)
Avatar billede CHC Forsker
17. oktober 2017 - 10:58 #2
Hej finb

Med denne får jeg resultatet 0. Hvad står A1 for i formlen?

Vh CHC
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. oktober 2017 - 15:04 #3
=TÆL.HVIS(A:A;"1*")
Avatar billede CHC Forsker
17. oktober 2017 - 15:42 #4
Mange tak, Dan
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. oktober 2017 - 15:43 #5
Velbekomme :-)
Avatar billede jimmynielsen Novice
18. oktober 2017 - 12:34 #6
Den giver kun antal celler der indeholder 1 - ikke dem der starter med 1 (f.eks. er 12 ikke med) - din opgave kan ikke løses med en enkelt formel.
løsningen er, at du laver en ny kolonne (f.eks. B) hvor du sætter B2 =venstre(A2;1) og så udbreder det til alle linjerne (dobbeltklik på den lille firkant i nederste højre hjørne af det markerede felt (B2 i dette tilfælde)), og så laver en tæl.hvis(B:B;"1")