Avatar billede Kasper Novice
18. oktober 2017 - 11:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Betinget formatering (datoer)

Hej.

Er der nogen der nogen som kan hjælpe mig.

Jeg står i et problem hvor jeg har en leverings dato i felt A6
I Felt J6 vil jeg have en dato der ligger 7 uger før datoen i felt A6

Dvs. i J6 har jeg skrevet =A6-49

Nu kommer det jeg ikke kan få til at fungere.

J6 skal blive rød hvis datoen i forhold til dags dato er overskredet.

Har prøvet mig med betinget formaterings formel:
=J6-IDAG<0

ydermere skal feltet kun blive rødt hvis der står nej i felt K6 og hvis der står Ja skal felt j6 blive grønt.

Håber der er nogen der kan hjælpe, Synes jeg har prøvet alt hvad der står i de forskellige spørgsmål der ligner dette.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
18. oktober 2017 - 12:02 #1
=OG(J6<IDAG();K6="Nej")
Avatar billede Kasper Novice
18. oktober 2017 - 12:32 #2
Super den med ja og nej virker men denne virker ikke?
=J6-IDAG<0 Hvor jeg skal have at den er rød hvis datoen er overskredet.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
18. oktober 2017 - 13:03 #3
Du skal bare sammelligne de to datoer som jeg skrev J6<Idag() ej noget med fratrækning
Avatar billede Kasper Novice
18. oktober 2017 - 13:27 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
18. oktober 2017 - 13:39 #5
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
18. oktober 2017 - 13:40 #6
Og Velbekomme